alcohol

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
LP

alcohol

Bericht door LP »

bij de wetgeving over alcohol staat geschreven dat de politie een addemtest kan afnemen van een bestuurder in dronken toestand die achter z'n stuur ligt te slapen. bij het oplossen van de vragen komp ik bij vraa 14: aan wie kan een ademtest worden opgelegd?
a. Aan iemand die in dronken toestand ligt te slapen in zijn geparkeerde wagen.
B. Aan een voetganger die in dronken toestand op de rijbaan loopt.
C. Aan een voetganger die in dronken toestand het slachtoffer is van een ongeval, dat hij misschien zelf heeft veroorzaakt.
het antwoord is hier c . (dit staat inderdaad ook vermeld in de theorie) maar waarom is antwoord a dan niet juist?



orden opgelegd?
dirk2

Bericht door dirk2 »

ik denk dat dat is omdat je niet uit de vraag kunt afleiden dat die man achter zijn stuur ligt te slapen... (kan op zijn achterbank liggen)
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: het antwoord is hier c . (dit staat inderdaad ook vermeld in de theorie) maar waarom is antwoord a dan niet juist?
Omdat er in onze wetgeving onderscheid wordt gemaakt tussen iemand die dronken achter zijn stuur ligt te maffen (=bestuurder)

en iemand die gewoon in de auto ligt te maffen (=passagier)

@ Eugeen

Wil je me aub even je bron vermelden waarvan jij weet dat iemand die achter het stuur ligt te slapen aanzien wordt als zijnde een bestuurder en iemand die gewoon in de auto slaapt als passagier
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Wil je me aub even je bron vermelden waarvan jij weet dat iemand die achter het stuur ligt te slapen aanzien wordt als zijnde een bestuurder en iemand die gewoon in de auto slaapt als passagier
Achter stuur zitten of langs de bestuurderszijde aanstalten maken om in te stappen of instappen = bestuurder.

Het zou makkelijk zijn he. Je ziet de politie komen voor een controle en je sluit je ogen en je doet maar of je slaapt.

Bij de vraag boven is inderdaad niet expleciet vermeld dat de bestuurder ACHTER HET STUUR slaapt.
Plaats reactie