vraagje

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

hoe komt het dat op afbeelding 1 de auto na het kruispunt met het pad 90 km per uur ag rijden? Want er zijn toch geen 2 rijstroken of meer in elke richting gescheiden door een doorlopende witte lijn?

Er staat toch nergens een bord dat het een autoweg is.

De rest van uw vraag even verduidelijken, want er staat zoveel afbeeldingen.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

het lukt me niet om de tekening te kopieren en te plakken. Het staat in het hoofdstuk snelheid - snelheidsbeperkingen op wegen. In dit puntje staat eerst : binnnen de bebouwde kom en dan buiten de bebouwde kom. Net onder 'buiten de bebouwde kom staat : 1 . het verkeersbord c 43.
Onder dit puntje staat eerst de afbeelding van 'c43' en daaronder staat afbeelding 1 en afbeelding 2 (verkeerssituaties) met daarnaast uitleg over beide afbeeldingen.
ik begreep niet goed waarom de auto op afbeelding 1 , na het kruispunt met het pad, 90 km/u mocht rijden. maar uit de oefeningen heb ik begrepen dat je buiten de bebouwde kom 90 mag rijden behalve als een verkeersbord anders zegt. Klop dit inderdaad?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Leer dit:

Op autosnelwegen: maximaal 120 km/uur minimum 70 km/uur

Op autowegen:
- Binnen de bebouwde kom: 50 km/uur
- Buiten de bebouwde kom: 90 km/uur behalve als er minstens 2X2 rijstroken zijn die gescheiden zijn door een berm.

Op gewone wegen 90 km/uur (Behalve als een C43 een andere snelheid oplegt

Binnen de bebouwde kom: 50 km/uur (Behalve als een C43 een andere snelheid toelaat)

Binnen een woonerf: 20 km/uur

Binnen een zone 30: 30 km/uur
LP

vraagje

Bericht door LP »

hallo,

bij het hoofdstuk snelheid - snelheidsbeperkingen op wegen - buiten de bebouwde kom
staan er 2 afbeeldingen met daanaast een uitleg hoe snel auto's mogen rijden. Kan het zijn dat er 2 keer afbeelding 1 staat bij de uitleg? (moet die 2de keer niet afbeelding 2 zijn?) en mijn vraag is eigelijk, hoe komt het dat op afbeelding 1 de auto na het kruispunt met het pad 90 km per uur ag rijden? Want er zijn toch geen 2 rijstroken of meer in elke richting gescheiden door een doorlopende witte lijn?
Plaats reactie