waar afslaan?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

waar afslaan?

Bericht door Gast »

Beste helpers...

Waar op de foto moet ik best gaan staan met mijn auto om af te slaan?

Als ik de witte pijl op het wegdek volg, dan moet ik de rode getekende volgen en dan rij ik nogal scheef en eigenlijk in verkeerde richting. Maar normaal moet ik toch afslaan waar de pijl staat...

Mij lijkt de groene pijl beter...maar wat wordt op het examen verwacht?

Afbeelding

Bedankt!!!
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Neem maar gerust de groene pijl :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Spinneke

Bericht door Spinneke »

ik zou ook de groene pijl volgen,de mobilisten (van de weg waar je in wilt slaan) moeten voorrang verlenen aan jou.die moeten wachten tot jouw strook vrij is om over te steken.

Moeilijkere situatie is die dus van de automobilisten van die baan dat je wilt inslaan.als die naar jouw rijvak willen rijden moeten die zien dat die voorsorteringstrook vrij is,en vervolgens moeten ze dan zich uiterst links op die strook zetten en kijken of ze de baan op kunnen
Spinneke

Bericht door Spinneke »

Aan het examencentrum van haasrode is juist dezelfde situatie btw ;-)
vandaar dat ik het weet ^^
Nico

Bericht door Nico »

Spinneke schreef: Moeilijkere situatie is die dus van de automobilisten van die baan dat je wilt inslaan.als die naar jouw rijvak willen rijden moeten die zien dat die voorsorteringstrook vrij is,en vervolgens moeten ze dan zich uiterst links op die strook zetten en kijken of ze de baan op kunnen
Mag dat dan? Als ge van die zijweg bovenaan, op de hoofdweg naar links afslaagt, rijdt ge dan nie tegen de richting op die voorsorteringsstrook? Of bekijk ik de prent verkeerd?

En ik heb ook mijn examen gedaan in Haasrode, maar ik dacht dat de pijlen daar zo niet stonden of er allleszins geen voorsorteringstrook was (het is al een tijd geleden)

Groeten,
Nico
Spinneke

Bericht door Spinneke »

Op de expressweg in Haasrode mag dit wel degelijk ,af en toe nemen ze zelfs dit parkoer op het examen.
Die voorsorteringsstrook in haasrode loopt ver door,
maar je moet daar wel pas op gaan staan als die hele strook vrij is want je mag de bestuurders op die strook niet hinderen
Spinneke

Bericht door Spinneke »

Tuurlijk weet ik het in dit geval niet 100% zeker aangezien ik er geen borden op kan zien..
wie weet staat er wel een bord dat je niet links mag afslaan voor de bestuurders aan de overweg wat de hele zaak zou veranderen dan :P
maar in haasrode mag het allesinds wel :D
Plaats reactie