Stel ik zit in 4e versnelling en het licht voor mij (stel 60m) springt op rood, wat moet je doen:
- je auto in neutraal zetten en remmen (volgens mijn ma mag het)
- terugschakelen naar 3e > 2e > en dan pas remmen...
Bij mij in de klas waren ze erover bezig en zei men dat de 2e methode de beste was.
Vraagje ivm remmen
De auto in neutraal zetten is zeker geen goed idee.
En op het praktijkexamen gaan ze daar commentaar op hebben.
Je moet op de motor remmen als je correct wilt remmen.
De 2e methode die je aanhaalt is ook niet goed.
Je mag nooit zomaar terugschakelen, dan rem je af op de koppeling, wat niet goed is.
Je moet sowieso beginnen met remmen.
Eens je toerental te laag dreigt te worden, schakel je terug.
Lees hier even voor een uitgebreide uitleg in verband met het correct remmen op de motor.
En op het praktijkexamen gaan ze daar commentaar op hebben.
Je moet op de motor remmen als je correct wilt remmen.
De 2e methode die je aanhaalt is ook niet goed.
Je mag nooit zomaar terugschakelen, dan rem je af op de koppeling, wat niet goed is.
Je moet sowieso beginnen met remmen.
Eens je toerental te laag dreigt te worden, schakel je terug.
Lees hier even voor een uitgebreide uitleg in verband met het correct remmen op de motor.
-
- Medewerker
- Berichten: 3992
- Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
- Locatie: Schönau am Königssee (D)
Remmen, als het toerental gezakt is tot ongeveer 1.200 toeren per minuut ontkoppelen, en als je gestopt bent in neutraal schakelen en de koppeling loslaten.Dimitri schreef:Stel ik zit in 4e versnelling en het licht voor mij (stel 60m) springt op rood, wat moet je doen:
In die situatie heb je de tijd niet meer om op de motor te remmen door terug te schakelen.