Theorie B-rijbewijs makkelijker dan A3 rijbewijs ?

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Spira

Theorie B-rijbewijs makkelijker dan A3 rijbewijs ?

Bericht door Spira »

Hoi,
Eerst en vooral wil ik de maker van deze site bedanken. De site zit prachtig in elkaar, en de alles is perfect verstaanbaar ;)

Maar nu m'n vraag:
Ik snap niet waarom je voor een A3 rijbewijs MEER theorie moet kennen dan voor een B rijbewijs. Volgens mij zit een auto toch veel complexer in elkaar, en is het ook gevaarlijker om met een auto te rijden dan met een brommer, dus zou het toch omgekeerd moeten zijn ?
Ik snap ook niet waarom je als je je A3 rijbewijs wilt halen, zaken zoals bandenspanning van de auto moet kennen, hoe je in en uit moet stappen uit de auto, ...
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Voor alle rijbewijzen A, B, A3, C, D, G moet je hetzelfde kennen.

Dit is op onze site "theorie voor alle rijbewijzen".

Voor A3 en voor C en voor A zijn er nog wat extra luikjes.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Spira schreef:Volgens mij zit een auto toch veel complexer in elkaar, en is het ook gevaarlijker om met een auto te rijden dan met een brommer
Vergeet dat laatste maar, Spira.

Ik neem aan dat je een tweewielige bromfiets bedoelt. Even remmen op een natte wegmarkering of op een riooldeksel, of wat kiezelsteentjes die een vrachtwagen in een bocht verloren heeft, en je gaat onderuit en schuift over het wegdek, met zware brandwonden tot gevolg, waar de chirurg de vezeltjes van je kleding één voor één moet uitvissen.

Enkel de helm is wettelijk verplicht. Als je verder geen speciale kledij draagt, heb je op een bromfiets niet de minste bescherming bij een aanrijding. Rijd je ergens tegenaan, dan vlieg je vooruit over je bromfiets en smak je tegen de hindernis.
Spira

Bericht door Spira »

allemaal akkoord, maar wat is het nut er nu van te weten wat de maximum massa enzo van een auto mag zijn als je er toch niet mag mee rijden ? en hoediep de groeven van een autoband moeten zijn als je dit toch nooit nodig zult hebben ?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Moet je eigenlijk niet aan ons vragen, maar wel aan de minister.
Plaats reactie