gekke vraag in examen hier
-
GRO
- Administrator
Dus de 15 de om 19.00 Langs de andere kant van de baanQuote: SITE:
- Parkeerverbod langs deze kant van de rijbaan van de 1ste tot de 15de van de maand.
- Het parkeerverbod geldt niet voor de bermen.
- Het veranderen moet gebeuren de laatste dag van elke periode tussen 19.30 en 20.00 uur.
De 15 de om 19.30 langs deze kant van de baan.
PS In de wegcode: TOT = TOT EN MET
-
gast
ok, dan is het toch zoals ik dacht...
het voorbeeld dat op de site stond bracht me gewoon in verwarring.
daar staat als voorbeeld onder een bord met 1-15
". 14 augustus om 22.00 uur: parkeren langs deze kant van de rijbaan."
en als het "tot en met" is, is het de 14de toch verboden om aan die kant te staan?
het voorbeeld dat op de site stond bracht me gewoon in verwarring.
daar staat als voorbeeld onder een bord met 1-15
". 14 augustus om 22.00 uur: parkeren langs deze kant van de rijbaan."
en als het "tot en met" is, is het de 14de toch verboden om aan die kant te staan?
-
Benny Stinkens
- Administrator
Hallo Dries,
Ben jij er zeker van dat dit fietspad doorloopt
Dit is alleen maar het geval als de witte lijnen over de rijbaan die van rechts komt doorlopen en ik heb op dit moment de foto nog niet vergroot maar ik denk niet dat die lijnen daar doorlopen hoor
het is hoe dan ook een slecht fietspad want in het begin ervan zie je de lijnen ook niet meer
Hoe dan ook je opmerking verteld me in elk geval dat je goed aan het opletten bent en nu maar even wachten op de vergroting van de foto.
Ben jij er zeker van dat dit fietspad doorloopt
Dit is alleen maar het geval als de witte lijnen over de rijbaan die van rechts komt doorlopen en ik heb op dit moment de foto nog niet vergroot maar ik denk niet dat die lijnen daar doorlopen hoor
het is hoe dan ook een slecht fietspad want in het begin ervan zie je de lijnen ook niet meer
Hoe dan ook je opmerking verteld me in elk geval dat je goed aan het opletten bent en nu maar even wachten op de vergroting van de foto.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
-
Benny Stinkens
- Administrator
@ Eugeen,
Ik heb deze foto vergroot maar de kwaliteit is zeer slecht, toch heb ik de indruk dat het wel zo is dat het fietspad daar wel doorloopt en Dries wel eens gelijk kan hebben.
De kwaliteit van mijn vergroting was zo slecht dat ik zelfs begin te twijfelen of daar weg een rijbaan van rechts komt want het heeft ook veel weg van een aardeweg en als dat zo zou zijn dan heeft de blauwe hoe dan ook voorrang.
@ Dries,
Weet je nog welk nummer die vraag heeft dan kan ik eens bij de vraag zelf gaan kijken
Ik heb deze foto vergroot maar de kwaliteit is zeer slecht, toch heb ik de indruk dat het wel zo is dat het fietspad daar wel doorloopt en Dries wel eens gelijk kan hebben.
De kwaliteit van mijn vergroting was zo slecht dat ik zelfs begin te twijfelen of daar weg een rijbaan van rechts komt want het heeft ook veel weg van een aardeweg en als dat zo zou zijn dan heeft de blauwe hoe dan ook voorrang.
@ Dries,
Weet je nog welk nummer die vraag heeft dan kan ik eens bij de vraag zelf gaan kijken
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
-
Bertje
Ik denk dat er toch iets mis is met die vraag:
- mij lijken er twee kruispunten te zijn: één met een aardeweg en één een paar meter verder (deze heeft zelfs een straatnaambordje).
- de strepen van het fietspad lijken over beide kruispunten door te lopen.
- er staat een D7-achtig bord op de paal met de tweede C43, waaruit af te leiden valt dat er wel degelijk sprake is van een fietspad.
Alles bij elkaar denk ik ook dat de blauwe wagen voorrang heeft.
- mij lijken er twee kruispunten te zijn: één met een aardeweg en één een paar meter verder (deze heeft zelfs een straatnaambordje).
- de strepen van het fietspad lijken over beide kruispunten door te lopen.
- er staat een D7-achtig bord op de paal met de tweede C43, waaruit af te leiden valt dat er wel degelijk sprake is van een fietspad.
Alles bij elkaar denk ik ook dat de blauwe wagen voorrang heeft.
-
Inazuma
Re: gekke vraag in examen hier
Die vraag is al een paar keren gepasseerd op het forumDries schreef: nu is men vraag, waarom heeft deze blauwe auto geen voorang op de bestuurders die van rechts komen... er is hier toch ook sprake van een fietspad dat doorloopt...
![]()
Enerzijds is de foto niet zeer duidelijk - anderzijds is er nog serieuze onzekerheid en discussie over de draagwijdte en het effect van de "fietspad dwarsen = maneuver"-regel op de voorrang.
Probleem is dat er nog geen rechtspraak ten gronde (Hof van Cassatie) is over dergelijke gevallen.
Kan en zal ook worden ingeroepen door de bestuurder die het fietspad dwarste :
12.2. De bestuurder die een kruispunt oprijdt moet dubbel voorzichtig zijn ten einde alle ongevallen te voorkomen.
De voorrangsregeling verwordt zo tot één grote loterij.
Uit een recent Cassatie-arrest :
Een bestuurder komt immers slechts dan regelmatig van rechts wanneer hij bij het oprijden van het kruispunt waarop hij normaal voorrang heeft, geen enkele inbreuk op de bestaande regelgeving maakt.
(...), ontslaat het onregelmatige rijgedrag van de voorranghebbende bestuurder, de voorrangplichtige geenszins van zijn verplichting dubbel voorzichtig een kruispunt op te rijden. Het staat aan de rechter het rijgedrag van de beide bestuurders te beoordelen.
-
bibi585
Re: gekke vraag in examen hier
Dat is inderdaad zo, onder andere hier http://www.xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php? ... mpt=590956Inazuma schreef:Die vraag is al een paar keren gepasseerd op het forumDries schreef: nu is men vraag, waarom heeft deze blauwe auto geen voorang op de bestuurders die van rechts komen... er is hier toch ook sprake van een fietspad dat doorloopt...
![]()
Enerzijds is de foto niet zeer duidelijk - anderzijds is er nog serieuze onzekerheid en discussie over de draagwijdte en het effect van de "fietspad dwarsen = maneuver"-regel op de voorrang.
En toen had ik me er ook al vragen bij gesteld.
Mijn eerste gedacht was dat de blauwe auto voorrang had.
Wel verwarrend.
Mij lijkt het dat een bestaand fietspad (door de vormgeving van het wegdek) letterlijk nog eens extra in de verf gezet wordt om aan te geven dat het hier om een voorrangsweg gaat en dus de voertuigen die van rechts komen voorrang moeten geven.
-
bibi585
-
Verm