wetgeving

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Jerre

wetgeving

Bericht door Jerre »

Geachte ik heb een scooter A-klasse en zou er graag een B-klasse van maken is dit wettelijk toegelaten? zoja: wat moet er veranderd worden i.v.m het eigendomsbewijs en moet het gele plakje op de brommer erop blijven of niet? ik weet dat ik dan een rijbewijs A3 moet behalen. Kan er iemand op mijn vraag antwoorden?

Hartelijk dank

Greetzz, Jeroen
Gast

Bericht door Gast »

ik heb een scooter A-klasse en zou er graag een B-klasse van maken is dit wettelijk toegelaten?
Neen, niet toegelaten
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

@ Jerre:

Louter theoretisch zou dat mogelijk zijn.

Het probleem is dat je in de praktijk de fabrikant niet bereid gaat vinden om een gelijkvormigheidsattest af te leveren voor jouw tot klasse B omgevormde bromfiets.
Gast

Bericht door Gast »

Danku, maar zou ik dan men A-klasse tot B laten kunnen veranderen en hem niet verder verkopen? en zou dat geen hinder hebben voor het praktijkexamen? en of het wettelijk zou toegelaten zijn...

mvg Jerre.
Gast

Bericht door Gast »

ok maar het is goed ik ga het voor de zekerheid en de veiligheid niet doen

mvg Jerre.
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Bericht door wobotje »

Jozef schreef:Het probleem is dat je in de praktijk de fabrikant niet bereid gaat vinden om een gelijkvormigheidsattest af te leveren voor jouw tot klasse B omgevormde bromfiets.
Jerre schreef:Danku, maar zou ik dan men A-klasse tot B laten kunnen veranderen en hem niet verder verkopen? en zou dat geen hinder hebben voor het praktijkexamen? en of het wettelijk zou toegelaten zijn...
Als je geen geldig gelijkvormigheidsattest hebt, dan mag je er niet mee rondrijden. Dus... nee, het mag niet.
Plaats reactie