M.T.M / M.B.T

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
nathalieke

M.T.M / M.B.T

Bericht door nathalieke »

Het verschil tussen maximale toegelaten massa (M.T.M.) en massa in beladen toestand (M.B.T.) staat duidelijk in de theorieboek vermeld, samen met de verkeersborden die betrekking hebben op een van beide begrippen. Mijn vraag is nu, hoe zie je het verschil met de verkeersborden, op welke zij betrekking hebben... ? Het is misschien een domme vraag, maar ik heb de oefenvragen hiervan trachten op te lossen en zat er toch een paar keer naast als het over MBT en MTM ging.

Alvast bedankt

Nathalie
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Beste Nathalie,

Een logica over heel de lijn zit er helaas niet in. Er zit dus niets anders op dan uit het hoofd te leren bij welke borden het over de MTM gaat en bij welke over de MBT.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Het verschil tussen maximale toegelaten massa (M.T.M.) en massa in beladen toestand (M.B.T.) staat duidelijk in de theorieboek vermeld
Beste,

Lees ook even de theorie daarover op onze site. Het is aan de hand van voorbeelden door Jozef Baum heel duidelijk uitgelegd.

PS. Als je uit een theorieboek leert en onze oefenvragen maakt, dan volg je wel niet onze leermethode.
Ik weet van heel veel jongeren die onze leermethode volgen (= zonder handboek) dat ze van de eerste maal slagen.
Plaats reactie