belangrijke vraag

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
faceplant
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2007, 13:23

belangrijke vraag

Bericht door faceplant »

Hey 8)

Ik zit met een vraagje waar ik wss het antwoord al op weet, maar toch voor de zekerheid, want kzitter wel mee... :D
:arrow: ik ben dus bezig met het oefenen voor mijn praktijk samen met mijn begeleider, maar nu zit ik met een souvenir van mijn ski-vakantie en moet dus nog 4 en een halve week lang met een plaaster rondlopen... :(
:?: bestaat er echt een wet of verkeersregel die het verbiedt om met een plaaster auto te rije, ook al lukt da ...?? :?: wss wel, mor kvinnet echt stom dak 6 weken ervaring mis... want mijn vader wilt niet dak rijdt, voor moester iemand op ons botsen (want zelf bots ik natuurlijk nerges op :-) ) en kwor der zot van

alvast bedankt
&
greetz
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Bericht door wobotje »

Artikel 8.3 schreef:Elke bestuurder moet in staat zijn te sturen, en de vereiste lichaamsgeschiktheid en de nodige kennis en rijvaardigheid bezitten.

Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.
Zolang je dat kan, is alles in orde.
Als het echter tot een ongeval komt en jij hebt een plaaster, dan zou dat wel eens in je nadeel kunnen spelen.
Dus je vader heeft wel wat gelijk vind ik.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

@ faceplant:

Als je met een plaaster betrapt wordt tijdens een verkeerscontrole, mag je van geluk spreken: dan kom je er met een boete vanaf.

Heb je een aanrijding, en kan de verzekeraar van de tegenpartij aantonen dat je het ongeval had kunnen vermijden of minder erg maken als je die plaaster niet zou gehad hebben, dan is de kans groot dat je minstens een deel van de verantwoordelijkheid zult moeten dragen, en je verzekeraar de vergoedingen die hij moet uitkeren van jou terugvordert. Dat kan aardig oplopen als er één of meer gekwetsten, werkonbekwamen of blijvend invaliden aan te pas komen.

Het artikel dat wobotje aanhaalt, geldt voor elke bestuurder, dus ook als je met de fiets rijdt, aan de kust een drie- of vierwielig rijwiel bestuurt, of met een koe over de openbare weg stapt.
faceplant
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2007, 13:23

Bericht door faceplant »

geen goei nieuws dus, zoals ik al had verwacht... :(
maar wees gerust: met de fiets KAN ik niet rijden, met de auto eigenlijk wel... :D
kzallet wel laten dan... 8)
toch bedankt voor deze goede en snelle informatie

greetz
Plaats reactie