EXAMENCENTRUM: BREE
Ik was ook gebuist, zone 30 te laat opgemerkt, die bordjes zouden hetzelfde moeten zijn als die van 50 en 70 want ge ziet die onnozele vierkante dingen nooit nie staan.
Eerst moest ik vertellen hoe ik de slijtage van de banden kon zien (je weet wel die stukjes tussen de lijnen op uw band als da gelijk staat is m versleten), dan hebben we alle lichten gecontroleerd, hij snauwde dan zo van: "linkerpinker! Rechterpinker! dimlicht! standlicht! groot licht! ruitenwisser!..." aan een hoog tempo. (precies of ze moeite doen om u zenuwachtig te maken)
Exameninator zat naast mij, heel onverantwoord trouwens want ik rijd met busje (een oude blauwe ford transit) en we hebben 3 zitplaatsen vooraan en drie achteraan. Hij heeft dus achteraan rechts plaats genomen en dan vond m dat m niet genoeg kon zien dus kwam m vanvoor zitten (in plaats van vanachter in het midden te gaan zitten waar m alles wel kan zien maar bon...) MAAR hij heeft volledig rechts plaatsgenomen ipv vooraan in het midden (waar de begeleider moet zitten normaalgezien, aangezien iemand aan de handrem moet kunnen, maar mijn examinator vond dat blijkbaar niet nodig). Mijn moeder heeft dan achteraan in het midden plaatsgenomen. Mag hij dat doen? Vooraan volledig rechts gaan zitten zonder dat er dan iemand in het midden zit die ook aan de handrem kan? Ja en dan zie je hem dus constant schrijven enz, ik nog zenuwachtiger natuurlijk...
Bij het parkeren heeft m mij met ons busje tussen 2 auto's in een rij laten parkeren op een parkeerplaats die 40cm te smal was (in de breedte) voor ons busje, als je meet vanaf de buitenkant van de witte lijn eh! Doordat die parkeerplaats verhoogd was heb ik 2 keer gedacht dat ik tegen de stoepdrempel zat zonder dat dat zo was, maar bon mislukt. Extra stressfactor: de politie stond achter mij te wachten om door te rijden. Ik vind het gewoon stom dat hij niet wat meer moeite gedaan heeft om een parkeerplaats te zoeken waar ik op zn minst inpaste met het busje.
Examinator was naar mijn mening vrij arrogant, ze moeten mijn handje niet vasthouden maar basisbeleefdheid mag er voor mij toch wel zijn, ze weten dat je zenuwachtig bent dus dat is toch wel het minste wat ze kunnen doen vind ik. Ik heb niet goed gereden omdat ik te zenuwachtig was en het feit dat hij naast mij hevig zat te pennen heeft het er helemaal niet beter opgemaakt...
Ik moet dinsdag teruggaan en ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik een andere examinator heb die achter in het midden gaat zitten zodat ik niet te zenuwachtig ben en zodat ik kan rijden zoals altijd. Dan zou ik er zeker door moeten zijn want ik heb leren rijden met een strenge papa (op gebied van autorijden dan toch

) die veel belang hecht aan precisie en correct rijden en met dat oude 3e hands busje is dat echt wel nodig.
Nog een opmerking over de examinator: als ze dan vinden dat je niet goed gereden hebt zou het helpen als ze zeggen waarom je niet goed gereden hebt ipv alleen die zone 30 te vermelden en dan op hun blad te schrijven van: vb.slechte ligging op de weg. Is da te veel naar links? Te veel naar rechts? Het is een bus die bijna zo breed is als de weg, ik ben al blij als ik overal mooi ongeveer in het midden tussen de lijnen blijf.
Ik had echt de indruk dat de examinator nog nooit in een busje examen heeft afgenomen misschien was hij beter gezind geweest als ik rijles had genomen en met een mooie rijschool auto examen had gedaan. Maar dan ben ik misschien te veroordelend

.
Ik was terecht gebuist maar ik hoop toch dat de omstandigheden dinsdag beter gaan zijn dan.
Groetjes,
Laura