hoe leren?

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Phiebeltje

hoe leren?

Bericht door Phiebeltje »

Ik kan niet meer goed volgen..
Ik heb van een meisje gehoord dat ze in het boek van Flor had geleerd, en daarna is ze hier oefenvragen komen oplossen, en toen dat goed lukte is ze naar het examencentrum gegaan..
Ze had van de eerste keer 47/50..
Ik wou dezelfde methode toepassen.. Is dit dan geen goed idee?
En waarom eigenlijk niet?
2lingszusj

Bericht door 2lingszusj »

Hey,

Ja dat is zo je krijgt van iedereen een andere uitleg, ik wist ook niet meer wat te doen. Maar moest ik jou zijn dan zou ik één van de 2 methodes gebruiken die hier op de website staan, zelfstandig studeren of via de rijschool.

Veel succes en hopelijk van de eerste keer er door é! :wink:
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

@ Phiebeltje:

Je kan niet voortgaan op één resultaat. Het zijn meerkeuzevragen met telkens 3 mogelijke antwoorden, waarvan er slechts één juist is. Dat betekent dat zelfs iemand die totaal niets van de theorie kent, bij elke vraag één kans op drie heeft om juist te gokken, en aldus eventueel zelfs 50 op 50 kan behalen.

We hebben hier al zovele berichten ontvangen van mensen die eerst met het boek van Flor geprobeerd hadden, mislukt waren, daarna de theorie hier opnieuw geleerd hebben, en geslaagd waren.

Flor heeft zelf bevestigd dat zijn boek al meer dan één jaar niet meer bijgewerkt is, en er is intussen heel veel veranderd.

Waarom zou je eerst verouderde theorie gaan leren met het boek van Flor, en daarna pas hier de thans geldende theorie komen leren? Het risico is dan groot dat je dingen gaat verwarren.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

@ Phiebeltje

Ik heb ondertussen ook je bericht verplaatst want het staat onder de rubriek "ik heb mijn examen gedaan" terwijl je blijkbaar nog moet gaan. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

@Phiebeltje

Gewoon even kijken in je boek van Flor:

1. Staat er bijvoorbeeld al in dat bestuurders die kleiner dan 1m55 wel een veiligheidsgordel moeten dragen.
(dit KB is vorig jaar al verschenen)

2. Staan er al de nieuwe regels i.v.m. de voorrang van rechts in?

3. Staat er al in dat bij het bord Afbeelding nu ook motorfietsen mogen parkeren?

Als dat er niet instaat, dan zal er veel van de laatste wijzigingen niet instaan en dan gooi je het best weg.

Flor Koninckx heeft zelf in een interview met het Laatste Nieuws in februari 2007 gezegd dat zijn handboek het laatste jaar niet meer is aangepast.
Freddie
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge

Bericht door Freddie »

Gewoon van deze site leren.
Ik heb ook de boek van Flor geleerd, daarna hier alle mogelijke vragenreeksen en proefexamens komen maken die er te maken vielen^^.
Als extra dan nog 100vragen uit het oefenboekje van Flor.

Ik had ook 47/50, heb wel 31 augustus m'n theorie gedaan, en dat boekje was van september 2005.
Nu is dat dus al te verouderd.
Plaats reactie