kruispunt met lichten

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Benny Stinkens schreef:BBB schreef,
Als je de term (nodeloze lange term btw) oversteekplaats voor voetgangers of voetgangersoversteekplaats gebruikt dan loop je het risico op dit :shock: :?
Toch is het nodig dat we deze termen gebruiken mijn beste, want als wij het over een zebrapad hebben en op het theorieexamen heb je alleen maar de keuze "oversteekplaats voor voetgangers of voetgangersoversteekplaats "
Dan krijg je hier heel ander emoticons te zien. :wink:
:)
Jij doelt nu op jouw theorielessen. Tijdens het praktijkexamen is dat niet aan de orde en dus zie ik voor de praktijklessen ook geen probleem.

Jozef, ik neem er gif op in dat 100% van de verstandelijk niet-gehandicapte 17+ers die het begrip voetgangersverdrijvingsvlak kent ook het woord zebrapad kent, in ieder geval toch heel wat sneller uitgesproken en getypt.
Ik ben het met jullie eens dat je in theorielessen de officiële term moet gebruiken, voor de praktijk vind ik het in dit geval niet nodig maar ieder zijn mening.
Merk op dat de Nederlandse wetgeving gewoon van zebrapaden spreekt, lekker duidelijk, simpel en gemakkelijk.
Maar leg dat maar eens uit aan de schrijvers van de Belgische wegcode. :?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Ik heb het niet alleen over (mijn) theorielessen, want éénmaal dat ik duidelijk gemaakt heb aan mijn leerlingen wat een oversteekplaats voor voetgangers is weten ze zeker dat daar een zebrapad mee bedoeld wordt en daarna gebruik ik zowel de naam zebrapad als de naam oversteekplaats voor voetgangers.

Maar ook op deze site hebben wij afgesproken om de dingen bij de juiste naam te noemen. Ook al is dit de topic die gaat over de praktijk moet je er rekening mee houden dat er hier heel veel gebruikers op komen die nog voor theorie moeten gaan. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Kaiser Sose

Bericht door Kaiser Sose »

:) typisch een forum: blijven discussiëren tot iedereen altijd een beetje gelijk kan krijgen... :lol:
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Kaiser Sose schreef::) typisch een forum: blijven discussiëren tot iedereen altijd een beetje gelijk kan krijgen... :lol:
Ik vermoed dat dat voor jou belangrijk is, maar voor mij is gelijk krijgen het laatste van mijn zorgen.

Indien ze goed beheerd wordt, is het juist de confrontatie van uiteenlopende invalshoeken die de verrijking van een forum uitmaakt.

Op een ander bekend verkeersforum verloopt dat lang niet altijd zo gemoedelijk zoals hier en op het Christophoros Forum (maar dit zijn dan ook geen politieforums).
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

k vermoed dat dat voor jou belangrijk is, maar voor mij is gelijk krijgen het laatste van mijn zorgen.
Voor de meesten op dit forum. :wink:
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

BBB schreef:
k vermoed dat dat voor jou belangrijk is, maar voor mij is gelijk krijgen het laatste van mijn zorgen.
Voor de meesten op dit forum. :wink:
Je hebt gelijk :mrgreen:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie