Kosten, tijd???? Algemene vragen!

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
boelieboelet
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2007, 10:56
Locatie: Wijchmaal

Kosten, tijd???? Algemene vragen!

Bericht door boelieboelet »

Ik ben dus geslaagd maar heb nu is een vraagje ivm de praktijk!
Ik moet dus beginnen leren met de praktijk en geloof mij is echt nog nodig :p :roll:
Ma goe :)

Wa zijn de kosten van via een rijschool en als je via de rijschool gaat mag je dan alleen?
Maar weet zelf ook dat dat heel erg duur is.. maar als je met 2 begeleiders leert rijden mag je dan na 3 maanden ook al je praktijk gaan doen? Of is da nog altijd zo 3 maanden, alleen rijden (met rijschool) 6 maanden, zoveel uur met rijschool, niet alleen rijden of 9 maanden met begeleiders en niet alleen rijden. Want ik kan ni aan da boekske uit!

En wat zijn de betekenissen van 36 maanden en 18 maanden?
Want ik ben al 20 jaar!! Pfffff :p

Groetjes
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Bericht door wobotje »

Er zijn twee modellen:

Voorlopig Rijbewijs 18 maanden

Je moet eerst 20 uur rijles volgen bij een erkende rijschool.
Daarna kan je je voorlopig rijbewijs aanvragen waarmee je alleen mag rijden.
Na minimum 3 maanden en voor je 18 maanden om zijn, mag/kan je je praktisch examen doen.

Voorlopig Rijbewijs 36 maanden

Je kan onmiddellijk je voorlopig rijbewijs aanvragen.
In dit geval mag je niet alleen rijden, maar moet je vergezeld zijn van een begeleider die ten minste al 8 jaar een rijbewijs B heeft.
Na minimum 3 maanden en voor je 36 maanden om zijn, mag/kan je je praktisch examen doen.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Nog even aan toevoegen dat als je 2 maal op praktijkexamen gaat en gebuisd wordt je verplicht ben om nog eens 6 uren praktijk in een rijschool te volgen. (telt voor beide modellen)

1 uur praktijkles in een rijschook kost ongeveer 50 euro.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

En ook nog even toevoegen dat je alle boekskes waarin nog iets staat over 6 maanden of 9 maanden mag weggooien, want die zijn verouderd.
Plaats reactie