Nieuwe regels voor het behalen van rijbewijs B vanaf 1.9.06

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Plaats reactie
Jozef
Medewerker

Campagne van het BIVV

Bericht door Jozef »

In het raam van zijn desbetreffende campagne heeft het BIVV uitleg over de nieuwe rijopleiding gepubliceerd op zijn website.
Boris

Bericht door Boris »

Ik ben al vanaf april aan het oefenen met rijden, en heb dus al 3 maanden rij ervaring.
Maar als ik nu in september op het nieuwe systeem zou overschakelen, en mijn voorlopig rijbewijs omruil in een nieuw, zou ik dan opnieuw 3 maanden moeten oefenen, of zou de ervaring die ik met mijn oude rijbewijs gedaan heb ook tellen?
Hier kan ik nergens een antwoord op vinden.

Met vriendelijke groeten
Kim

Bericht door Kim »

Ik heb ook een vraagje:
Mijn voorlopig rijbewijs is geldig tot 1 september 2006 en stel dat ik vrijdag (dan doe ik mijn rijexamen) niet slaag (laten we hopen van wel natuurlijk maar je weet nooit), kan ik dan op 1 september nog mijn voorlopig rijbewijs inwisselen voor een voorlopig rijbewijs in het nieuw systeem?
Of is dat net iets te nipt
GRO
Administrator

Bericht door GRO »

De uren parktijk die je in een rijschool gevolgd hebt voor 1 september blijven tellen.

Het aantal maanden dat je voor 1 september al met een begeleider hebt gereden tellen niet mee.

Als je overschakelt naar het nieuwe systeem moet je eerst minstens 3 maand met begeleider rijden. Zodra je 18 bent kan je examen afleggen.
Plaats reactie