3 vraagjes

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
jeroen18

3 vraagjes

Bericht door jeroen18 »

-als je achterwaarts moet parkeren en tussen de openbare weg en de stoprand is er een goot,mag je dan in die goot parkeren voor de 30 cm niet te overschrijden van de stoeprand of toch langst de goot parkeren?

-als je een voorrangsweg hebt en je komt uit een zijstraat en je moet naar links en er staat een auto recht tegenover jou die ook naar links moet.Wie heeft dan voorrang?

-als je achterwaarts moet parkeren,maar je ziet dat je er van de eerste keer niet geraakt,mag je dna nog 1 keer eruit rijden en dan opnieuw proberen of moet je dan door achteruit rijden?
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: 3 vraagjes

Bericht door wobotje »

jeroen18 schreef:-als je achterwaarts moet parkeren en tussen de openbare weg en de stoprand is er een goot,mag je dan in die goot parkeren voor de 30 cm niet te overschrijden van de stoeprand of toch langst de goot parkeren?
Ik zou mij in de goot zetten, maar ik weet niet wat er verwacht wordt op het examen.
jeroen18 schreef:-als je een voorrangsweg hebt en je komt uit een zijstraat en je moet naar links en er staat een auto recht tegenover jou die ook naar links moet.Wie heeft dan voorrang?
Niemand in principe.
jeroen18 schreef:als je achterwaarts moet parkeren,maar je ziet dat je er van de eerste keer niet geraakt,mag je dna nog 1 keer eruit rijden en dan opnieuw proberen of moet je dan door achteruit rijden?
Ja, je mag er dan nog 1 keer uitrijden om opnieuw te proberen.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

jeroen18 schreef:
-als je achterwaarts moet parkeren en tussen de openbare weg en de stoprand is er een goot,mag je dan in die goot parkeren voor de 30 cm niet te overschrijden van de stoeprand of toch langst de goot parkeren?
Zover ik weet worden de goten meestal naast de rijbaan gelegd en niet ergens halverwege :?:
Heb je daar nergens geen foto van :?:

jeroen18 schreef:
-als je een voorrangsweg hebt en je komt uit een zijstraat en je moet naar links en er staat een auto recht tegenover jou die ook naar links moet.Wie heeft dan voorrang?
Hier moet je ervoor zorgen dat beide voertuigen elkaar langs rechts kruisen :!:
jeroen18

parkeren

Bericht door jeroen18 »

| | |
| | |
| | |
| rijbaan | 2 | 1
| | |
| | |
| | |


1 is de stoep
2 is de goot
mag je dan in 2 staan als de goot breder is dan 30 cm of moet je langst de goot parkeren ook al is de aftstand tussen de stoep en de auto meer dan 30 cm?
Plaats reactie