Hoe was jouw examinator, vriendelijk of juist onbeschoft?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Hoe was jouw examinator, vriendelijk of juist onbeschoft?

Bericht door BBB »

Ik heb hier al veel klachten gelezen over de examinatoren en ik wil daarom eens peilen ofdat dit een structureel probleem is of dat juist deze kandidaten uit begrijpelijke frustratie het eerder laten weten.
Daarom de volgende vraagjes:
- wat vond jij van jouw examinator? Was hij vriendelijk en beleefd? Handelde hij correct? Stelde hij zich voor? Probeerde hij jou op jouw gemak te stellen?
- waar heb jij dat examen gedaan?
- was het een man of een vrouw, jong of oud? (er is één vrouw in Deurne die nogal fameus lijkt te zijn).
- ben je geslaagd? Dit in verband met eventuele bias.

Vul het rustig aan met meer informatie als je nog meer te vertellen hebt.
Ik hoop dus dat iedereen die examen heeft gedaan reageert, niet enkel de negatieven of de positieven.
Laatst gewijzigd door BBB op 01 mar 2007, 02:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Nico

Bericht door Nico »

Examencentrum : Haasrode
Geslacht : Man (gemiddelde leeftijd)

Mijn examinator was zeer correct (dus zou ik ook eerder zeggen "vriendelijk" vermits ik geen stoten voor had zoals ik hier soms lees van zuchtende of roepende mensen)
Ik merkte wel dat ge voor die mensen puur een nummer zijt. Misschien verwachten sommige kandidaten teveel dat ge met de examinator een gezellig babbeltje kunt doen over het weer en dat de examinator opbouwende kritiek geeft tijdens het examen. Als ik het goed herinner zei die bij mij gewoon absoluut niets tijdens het examen, buiten wat hij moest zeggen (instructies ed). Ik kan mij daarom wel inbeelden dat dit voor sommige mensen (onbedoeld) onvriendelijk of raar overkomt, vermits iemand eigenlijk gewoon heel de tijd op uw vingers zit te zien. Maar ik kan dus zeker niet klagen.

Mss is het ook interessant om te vermelden dat ik geslaagd was. Wie weet is er wel een hoge correlatie tussen de uitslag van het examen en de perceptie van vriendelijkheid. Maar alleszins: het beste wapen tegen onvriendelijkheid is... :)
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Proficiat :!:

Jouw examinator was correct maar was hij ook vriendelijk? Gaf hij een hand, stelde hij zich voor, zei hij goedendag? Ik meen uit jouw woorden op te kunnen maken (nummertje) dat hij die moeite niet deed. Dat vind ik toch spijtig en onnodig, het kost geen extra tijd en het is wel zo prettig.
Het belangrijkste is natuurlijk dat ze correct zijn maar ik persoonlijk ben er allergisch voor om als een nummertje behandeld te worden :wink:
Mss is het ook interessant om te vermelden dat ik geslaagd was. Wie weet is er wel een hoge correlatie tussen de uitslag van het examen en de perceptie van vriendelijkheid. Maar alleszins: het beste wapen tegen onvriendelijkheid is... :D
Met die wijsheid zal het in het verkeer vast ook wel goed gaan komen 8)
Het is een goed idee om naar die correlatie te kijken, ik ga het meteen toevoegen. :wink:
Watchdog
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 apr 2006, 00:00

Bericht door Watchdog »

- Examencentrum: Moorsele
- Man, iets ouder

In tegenstelling tot de verhalen hier op 't forum had ook ik een examinator die zich heel correct opstelde. Ik kreeg een hand bij aanvang van het examen en ook op het einde van het examen kreeg ik een hand en wenste hij me proficiat. Tijdens de rit was 't stil, op de instructies na, zoals Nico ook al vertelde... Dus hier oog geen reden tot klagen, mede door het positieve resultaat.
Gast

Bericht door Gast »

Examencentrum: Kontich
Examinator: een iets oudere man

De examinaotr was heel vriendelijk van in het begin. Na de testen op het terrein zelf, gaf hij voor we vertrokken nog even de richtlijnen mee voor tijdens de rit.

Tijdens de rit gaf hij gewoon de instructies, verder zei hij niets. Heel goed meegevallen dus.
guest

Bericht door guest »

examencentrum alken

eerst even zeggen dat ik gebuisd was, maar dit isgeen reden omde examinator zwart te maken maar ..

we waren aan het wachten .. en er kwam een auto binnen gereden, die juist examen gedaan had . de examinator kwam uit de wagen met een kwaad lang gezicht, en de kandidaat was gebuisd .. mn ma zei, als ge die hebt, kunt get wel vergeten .. en jah, hij komt weer buiten, roept mijn naam af, zegt geen goededag.. niets, "ga maar naar uw wagen" en die begint af te lopen wat ik moest doen .. na het examen, toen hij met mij de fouten overliep mocht ik mij niet eens verdedigen, ik heb ook nog een vraag gesteld waar ik zelfs geen antwoord meer op kreeg

hij kwaém mij nog een papier in mn handen duwen waar opstond " niet gelaagd" en daar ging ie weer, op weg om de volgende te gaan buizen !
Clio-Tuning
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 okt 2005, 00:00

Re: Hoe was jouw examinator, vriendelijk of juist onbeschoft

Bericht door Clio-Tuning »

BBB schreef: - wat vond jij van jouw examinator? Was hij vriendelijk en beleefd? Handelde hij correct? Stelde hij zich voor? Probeerde hij jou op jouw gemak te stellen?
Het was een zeer vriendelijke mevrouw.
Ze stelde haar niet echt voor, maar dat vond ik geen probleem.
Ik voelde me op mijn gemak want ze was niet gehaast en ze was vriendelijk,...

Ze handelde niet 100% juist maarja... zie: viewtopic.php?t=4432
Dat gaf de doorslag toch niet of ik geslaagd of niet geslaagd was.
BBB schreef: - waar heb jij dat examen gedaan?
Mollem
BBB schreef: - was het een man of een vrouw, jong of oud? (er is één vrouw in Deurne die nogal fameus lijkt te zijn).
Vrouw
BBB schreef: - ben je geslaagd? Dit in verband met eventuele bias.
Niet geslaagd


1 keer zei ze wel iets verwarrends...
Ik was al vrij dicht genaderd aan lichten en ze zegt: "aan de volgende lichten naar links".
Aangezien ik al zo dicht was dacht ik aan de volgende (2de lichten dus) links...

Ik bleef dus gewoon op het vak staan om rechtdoor te rijden en dan zegt ze "neen, je moet hier naar links"...

Ik had haar dan gezegd dat ik dacht dat ze de 2de lichten bedoelde...

Was gewoon erg verwarrend. Het was duidelijker geweest moest ze zeggen "aan de eerste lichten naar links"
Mien

Examinator alken

Bericht door Mien »

[Beste,

hoe zag hij eruit? Ik heb nl denk ik dezelfde gehad: onsympathiek, geen hand hoewel ik een hand gaf, geen goedemorgend hoewel ik het zei en gevolg: niet geslaagd!
Prins Laurent

Bericht door Prins Laurent »

geen hand hoewel ik een hand gaf
Dat moet wel een erg ongemakkelijke moment geweest zijn. :lol:

Ik persoonlijk zou het niet erg vinden, moest de examinator de gehele situatie niet praten of een simpele goeiendag zeggen. Ik ben toch niet zo'n prater. :wink: Gewoon doen alsof er niemand in de auto zit.

BTW ik moet mijn examens nog doen.
Freddie
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge

Bericht door Freddie »

Prins Laurent schreef:Ik persoonlijk zou het niet erg vinden, moest de examinator de gehele situatie niet praten of een simpele goeiendag zeggen. Ik ben toch niet zo'n prater. :wink: Gewoon doen alsof er niemand in de auto zit.
Welja, ik ben ook niet direct de vlotste prater, maar eventjes vriendelijk zijn kan geen kwaad. Een goeiedag kost geen geld, en beleefdheid is ook wel elementair.

De 1ste poging had ik ook een oudere, ietwat norse vent. Een goeiedag kon er niet af, z'n begroeting was iets als 'ga maar naar de auto, ik kom direct'. Zelfs zoiets kun je op een aangename manier zeggen of niet. Dusja, ik dacht al bij mezelf van 'fuck, 'k heb hier zo'n vieze vent, yoy'. Dan 2 domme foutjes gemaakt die ik nog nooit gemaakt heb enja, gebuisd. Bij de bespreking was hij precies iets vriendelijker.

De 2de keer had ik een jongere vent, die was vriendelijker ook en dat stelt u toch wat gerust.
Karl
Berichten: 224
Lid geworden op: 27 aug 2007, 23:17

Bericht door Karl »

Ik heb ook in Haasrode examen gedaan, ondertussen al een dik jaar geleden.

Correcte man, was ook geslaagd. Maar ook niet echt vriendelijk. Lijkt wat op degene die nico bespreekt eigenlijk. Geen hand, enkel noodzakelijke gezegd. Heel de weg gedacht dat ik 1 van die slechte examinatoren had waarover ik al verhalen gehoord had.

Ik vind ook niet dat hij heel veel moet zeggen. maar de gewone vriendelijkheid, een goedendag, een hand geven zou inderdaad vele kandidaten wat kunnen kalmeren.
Ook als ze achteraf gebuisd blijken zullen ze waarschijnlijk minder tekeer gaan over de examinator en bij zichzelf gaan kijken.
Weet je: eerste indruk is belangrijk
komt hij onvriendelijk over dan heb je al een slecht beeld van zijn persoonlijkheid, achteraf ook nog gebuisd terwijl je zelf dacht dat het goed was en de examinator wordt in jouw ogen een eikel.
Lieve
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 okt 2007, 16:43
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Hoe was jouw examinator, vriendelijk of juist onbeschoft

Bericht door Lieve »

- waar heb jij dat examen gedaan?
St-Denijs-Westrem
- ben je geslaagd?
zoon 1: ja
zoon 2: ja
- wat vond jij van jouw examinator? Was hij vriendelijk en beleefd? Handelde hij correct? Stelde hij zich voor? Probeerde hij jou op jouw gemak te stellen?
zoon 1:
zeer koele vrouw, klein en mager. Zei enkel het hoogstnodige, geen vriendelijkheid te bespeuren. Het enige wat ze buiten de noodzakelijke woorden zei was, toen ik de verwarming wilde lager zetten, om dat niet te doen want ze had kou (dus ze was toch menselijk :wink: )
Ze was streng maar correct.
Wenste ook geen proficiat na afloop, terwijl wij zelf op dat moment heel erg blij waren. :lol:

zoon 2:
man, type opa, gezet, met baard. Beleefd, rustgevend. Weinig woorden, maar aangenaam.
Correct.
Feliciteerde mijn zoon na afloop voor het perfecte parcours. :D
groetjes, Lieve
Gast

Bericht door Gast »

nog mensen die examen hebben gedaan in St denijs westrem?
Vind dit wel een interessante topic! :)
GRO
Administrator
Berichten: 12779
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

nog mensen die examen hebben gedaan in St denijs westrem?
Zie het eerste topic van 'pratijk': ***** PRAKTIJKEXAMEN *****
Het staat daar vol reacties.
Gesloten