Achteruitkijken / stilstaand draaien

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
boecky

parkeren

Bericht door boecky »

Kan er mij iemand vertellen of je bij het achter een auto parkeren bij het achteruit rijden op de spiegels moet rijden of je ook echt achteruit over je schouders mag kijken?
En of je bij het keren in een straat bij het gebruik van het stuurwiel altijd in beweging moet zijn (rijden) ?
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: parkeren

Bericht door Rafael »

boecky schreef:Kan er mij iemand vertellen of je bij het achter een auto parkeren bij het achteruit rijden op de spiegels moet rijden of je ook echt achteruit over je schouders mag kijken?
Beide mag, maar je kan het best goed leren met de spiegels. Ben je direct klaar om ook te rijden met lichte busjes zonder achterruiten.
boecky schreef:En of je bij het keren in een straat bij het gebruik van het stuurwiel altijd in beweging moet zijn (rijden) ?
Bijgewerkt, bedankt Benny!
Stilstaand sturen is zéér slecht voor je wagen, dat doe je dus beter niet. Ze zullen je hier niet voor buizen, maar je leert het beter gewoon direct goed ;)
Laatst gewijzigd door Rafael op 28 feb 2007, 22:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Rafael schreef,
boecky schreef:
En of je bij het keren in een straat bij het gebruik van het stuurwiel altijd in beweging moet zijn (rijden) ?


Mag, maar is zeer slecht voor je auto. Dus je leert het best gewoon goed, en doet het niet.
@ Rafael

Wat mis ik hier :?: het is als je bij het gebruik van het stuurwiel niet
in beweging bent dat het slecht is voor je auto.
Heb jij of ik deze vraag verkeerd begrepen :?:
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Benny Stinkens schreef:Heb jij of ik deze vraag verkeerd begrepen :?:
Ik blijkbaar :oops: Die vraag is hier de laatste tijd zo vaak gesteld, dat ik praktisch een standaard antwoord gaf. Alleen was het nu omgekeerd :lol: Post is aangepast, bedankt!
Plaats reactie