vraag 190 examenvragen

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
margot.vd@gmail.com

vraag 190 examenvragen

Bericht door margot.vd@gmail.com »

beste,

kan het dat er bij vraag 190 van de examen vragen (als je code hebt ingevuld) een fout staat...
er staat namelijk een verbodsbord met daarin een auto en een motorfiets-teken... dit wil toch zeggen dat er geen enkel auto, minibus , auto voor dubbel gebruik en motorfiets met zijspan en zonder zijspan in beiden richtingen de straat inmogen...
de vraag luidt:"welke voertuigen kunnen uit de straat komen?" mijn antwoord luidt dan: "geen auto's en motorfietsen etc."
toch krijg ik hier een foutief antwoord op...
weet er iemand wa tik hier bij deze vraag over het hoofd gezien heb...?

alvast bedankt voor uw tijd... ik heb nog even om het uit te pluizen maar hjoe meer ik oefen hoe beter het theoretisch zal zijn en hoe beter ik me kan begeven in het verkeer:-)

met vriendelijke groet,

Van Dyck Margot
margot.vd@gmail.com
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Afbeelding
GratisRijbewijsOnline.be => Borden => Wetgeving => Verbodsborden schreef:Afbeelding
Verboden toegang voor bestuurders van motorvoertuigen met meer dan twee wielen en van motorfietsen met zijspan.
Wanneer het verkeersbord is aangevuld met de vermelding "Uitgezonderd 2+" of "3+" zijn de rijbaan of de rijstrook aldus gesignaleerd, slechts toegankelijk voor voertuigen met ten minste 2 of 3 inzittenden, naargelang van de vermelding, evenals voor de voertuigen van de geregelde openbare diensten voor gemeenschappelijk vervoer.
De andere voertuigen mogen de aldus gesignaleerde rijstroken slechts volgen:
- om de op en afritten te gebruiken;
- om van richting te veranderen of om een aanpalende eigendom te bereiken.
Er staat enkel "verboden toegang"... Dit wil dus niet zeggen dat zij er niet mogen uitkomen...
Plaats reactie