Parkeerbord E9b - moto's - fout in antwoord

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
patsy
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 feb 2007, 20:39
Locatie: Meise

Parkeerbord E9b - moto's - fout in antwoord

Bericht door patsy »

Ik ben er weer met een klein vraagje. In de wegcode staat er :
E9b : Parkeren uitsluitend voor personenauto’s, auto’s voor dubbelgebruik en minibussen

maw moto's mogen hier niet parkeren, wat ook duidelijk terugkomt in vraag 91 van rijbewijs A, maar vraag 62 van rijbewijs B stelt :

Wat betekent dit verkeersbord?


A. Parkeren uitsluitend voor personenauto's, auto's dubbel gebruik, minibussen en motorfietsen.
B. Parkeren uitsluitend voor personenauto's.
C. Parkeren uitsluitend voor motorfietsen en personenauto's.

en hier wordt antwoord A als goede antwoord opgegeven. Ik denk dat er hier een foutje in het antwoord staat.

Groetjes,
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Vanaf 1 maart is het toegelaten om een motor te parkeren op een plaats die aangeduid is met een bord E9b.
patsy
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 feb 2007, 20:39
Locatie: Meise

Bericht door patsy »

Ok, maar dit is wel verwarrend om enerzijds de "oude" reglementering te volgen en anderzijds de "nieuwe" als het niet uitdrukkelijk vermeld staat bij het antwoord of de vraag bv situatie vanaf 1 maart 2007.

Dit schept wel verwarring.

Pas op he ik vind de site geweldig en hoop door mijn bemerkingen eventuele fouten of onvolmaaktheden eruit te kunnen halen. Het is helemaal mijn bedoeling niet de site af te breken ... verre van.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Wat was het alternatief, Patsy? Dat Eugeen telkens vermeld had: "Tot 28 februari zus en vanaf 1 maart zo?" Dan zou de cursus pas ingewikkeld geweest zijn.

Schiet niet op de boodschapper (Eugeen), maar op Renaat Landuyt, federaal minister van verkeer. Het is nu al een aantal jaren dat er om de haverklap wat verandert. Iemand die vandaag zijn examen aflegt en zich niet abonneert op een nieuwsbrief zoals die van deze site, staat al over weinige maanden heel wat achter. Want Renaat heeft nog heel wat in de pipeline zitten (onder meer een volledig herwerkt en nog belabberder verkeersreglement, zo aan de huidige stand van zaken te zien, dat in voege zal gaan op 1 januari 2008).
patsy
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 feb 2007, 20:39
Locatie: Meise

Bericht door patsy »

Wat was het alternatief, Patsy? Dat Eugeen telkens vermeld had: "Tot 28 februari zus en vanaf 1 maart zo?" Dan zou de cursus pas ingewikkeld geweest zijn.
Zo is het inderdaad aangegeven in de cursus en ik vind hem geweldig zo en bovendien staat het in de meeste vragen ook expliciet vermeld als de situatie van na 1 maart 2007 aangekaart wordt. Zoals ik eerder zei :
Pas op he ik vind de site geweldig en hoop door mijn bemerkingen eventuele fouten of onvolmaaktheden eruit te kunnen halen.
Ik vind het zo'n geweldig initiatief en als ik op één of andere manier iemand met mijn vragen (want het zijn er ondertussen al wel wat) kan helpen ben ik blij. Ik kan mij immers inbeelden dat er nog mensen zich die vragen moeten stellen als ze een beetje dieper op de theorie ingaan, toch :?:

En nogmaals bedankt voor de hulp en ik laat jullie zeker weten hoe ik het er morgen vanaf breng. :wink:
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

@ Patsy,

Ik neem jou of anderen absoluut niet kwalijk als ze signaleren dat er iets fout op de site zou staan. Je moet weten dat ik ook niet volmaakt ben hé :lol:

Het probleem is, zoals Jozef al zei, dat minister Landuyt om de haverklap een nieuw KB laat verschijnen. In 2007 al 4. Telkens heeft dat natuurlijk een invloed op de site. Theorie aanpassen en oefenvragen of proefexamenvragen zoeken die daarop betrekking hebben. Zo is het niet uitgesloten dat er al eens een of andere vraag ontglipt.
Plaats reactie