Gaat het alleen om die site, of ook over zijn beleid, want met Art 12.4bis gaan we ook nog wat zien gebeuren ...eugeen schreef:Morgenvroeg rond kwart voor 7 heb ik een rechtstreeks interview met het programma ochtendpost .
(vanaf 1/3/07) Art. 12.4bis De bestuurder die een trottoir of een fietspad oversteekt, moet voorrang verlenen aan de weggebruikers die overeenkomstig
dit besluit gerechtigd zijn om het trottoir of fietspad te volgen.
Nergens staat dat de weggebruikers die gerechtigd zijn om het fietspad te volgen, daar ook daadwerkelijk moeten rijden ...
(vanaf 1/3/07) Wanneer de snelheid beperkt is tot 50 km per uur of minder, mogen de bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse B in dezelfde omstandigheden het fietspad aangeduid door het verkeersbord D7 of door wegmarkeringen zoals bepaald in artikel 74 volgen, op voorwaarde dat zij de andere weggebruikers die zich hierop bevinden niet in gevaar brengen.
Bromfietsers klasse B moeten in deze gevallen het fietspad niet volgen, maar zijn wel gerechtigd het te gebruiken ...
Wat met de voorrang als zij op de rijbaan rijden terwijl een bestuurder een fietspad oversteekt
In de situatie waarin Art 12.4bis kan gelden, ontbreken per definitie voorrangsborden, anders zouden deze borden gelden inzake de voorrang van bestuurders onderling.
Dat heeft als gevolg dat er géén fietspad aangeduid dmv wegmarkeringen mà g doorgetrokken worden over dit kruispunt Artikel 16 aangezien de plaatsingsvoorwaarden ongewijzigd blijven.
Blijft dit alleen mogelijk voor de fietspaden aangeduid met D7/D9, waarvan we aannemen - hoewel nergens in de wegcode vermeld - dat ze doorlopen over (i.e. tot en met) het eerstvolgende kruispunt.
Die fietser heeft voorrang, maar wie van rechts komt ziet niet eens dà t er een fietspad is ...
Trekt de wegbeheerder in dit geval echter de wegmarkering voor een fietspad op de grond, dan overtreedt hij de plaatsingsvoorwaarden voor dit verkeersteken .
MAW : volstrekt onuitvoerbaar