parkeren

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Fientje

parkeren

Bericht door Fientje »

hoi!

ik ben momenteel volop aan het oefenen voor mijn praktijkexamen over 6 weken en alles loopt supervlotjes, op één ding na: bij het parkeren sta ik vaak perfect, maar dan weeral even vaak véél te ver van de boordsteen, ik vind het soms echt moeilijk om in te schatten wanneer ik terug alles moet beginnen afdraaien naar links ! iemand tips om dit te vermijden ? ik probeer het dikwijls met mijn rechterbuitenspiegel, maar dit zegt me weinig, omdat de afstand tot de boordsteen soms precies steeds gelijk blijft ! met echte vaste referentiepunten lukt het ook niet, deze zijn telkens anders afhankelijk van hoe het voertuig waarachter ik ga staan geparkeerd staat, hoe groot mijn zijdelingse afstand is, hoe breed de parkeerplaatsen zijn, enz..

alvast bedankt !
valerie

Bericht door valerie »

ik heb hetzelfde probleem, nog erger zelfs. Achteruit parkeren achter een auto lukt me niet. Tussen twee auto's lukt wel, want dan heb ik een referentiepunt, maar gewoon achter een auto lukt niet.

Hoe doe je dat ?? Want ik doe het precies altijd verkeerd !!!
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Bij mij lukt dit ook niet goed, ik heb het probleem dat ik telkens te dicht bij de boordsteen sta! kunnen ze je daarvoor buizen?
Freddie
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge

Bericht door Freddie »

Anonymous schreef: Bij mij lukt dit ook niet goed, ik heb het probleem dat ik telkens te dicht bij de boordsteen sta! kunnen ze je daarvoor buizen?
dacht het niet.
Dichter is zelfs beter want je mag maar max. 30cm ruimte tussen de boordsteen en uw wagen hebben dacht ik.
Lili

Bericht door Lili »

Ik heb net hetzelfde probleem als de eerste twee mensen hier !
Enkele goede tips?

Het is nogal dringend !
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

De enige tip is, oefenen, oefenen, en nog eens oefenen, tot je het meer dan beu bent. Ik betwijfel sterk dat je herkenningspunten op de wagen voor je zal vinden, want deze zullen vast in afmetingen verschillen, anders geplaatste lichten, zelf fout geparkeerd, ... Het idee over de boordsteen, minimum: net er niet tegen geschuurd, maximum 30 cm.
Plaats reactie