Wat is het beste ?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Lady_ParaNoizer
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 dec 2006, 00:00

Wat is het beste ?

Bericht door Lady_ParaNoizer »

Hallo ..

ik had graag geweten wat eigl. het beste is om te leren rijden ?
Leer je veel meer als je met een rijschool gaat op 3maanden?
Of met je begeleider op 9maanden tijd ??

((Want mijn ouders willen me met een rijschool laten meedoen omdat ze beweren dat je dan veel meer leert in het verkeer ! Ook dat de mensen van de rijschool veel kalmer met je zullen zijn en reageren dan iemand waar je 9maanden mee zou rijden .. ))


Groetjez Mandy
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Hoi Mandy,

Hoe kom jij nog aan 9 maanden? Als je op het forum gaat kijken onder de topic praktijk vanaf 01/09/2006 zul je merken dat 9 maanden eigenlijk bij het oude systeem hoort.
Quote: ((Want mijn ouders willen me met een rijschool laten meedoen omdat ze beweren dat je dan veel meer leert in het verkeer ! Ook dat de mensen van de rijschool veel kalmer met je zullen zijn en reageren dan iemand waar je 9maanden mee zou rijden .. ))
Als je van plan bent om zonder rijschool te gaan kan ik je maar 1 ding aanraden.
Zoek een begeleider waarvan je weet dat hij zelf nog de regels (van vandaag en niet van het jaar 1975 ) nog goed kent en ook dat het een kalm persoon is.
Zelf goed kunnen rijden wil niet zeggen dat je het anderen ook goed kunt aanleren

Wat je echt kunt missen is een zenuwpees met een rijbewijs uit de jaren stillekes, als je dus geen begeleider kunt vinden waarvan je zeker bent zou ik naar de rijschool stappen.

Vergeet niet dat als je met begeleiding 2 maal buist je zowiezo minstens 6 uren rijschool aan je broek hebt.

Nog een optie is dat je een aantal uren neemt in een rijschool en de rest met je begeleider, maar ook hier moet je ervoor zorgen dat je een bekwame begeleider hebt.

Ik wens je veel succes.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: ((Want mijn ouders willen me met een rijschool laten meedoen omdat ze beweren dat je dan veel meer leert in het verkeer ! Ook dat de mensen van de rijschool veel kalmer met je zullen zijn en reageren dan iemand waar je 9maanden mee zou rijden .. ))
Ik denk dat jij verstandige ouders hebt.
Freddie
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge

Bericht door Freddie »

neem maar rijschool.
Hier ook via rijschool gedaan, en geen klachten erover.
Vind het veel relaxter rijden omdat ge weet dat de instructeur pedalen heeft en dus kan ingrijpen wanneer nodig. In't begin kunnen ze u dus iets helpen met koppeling enzo, wat bij een gewone wagen niet kan.
Instructeurs zijn ook beroeps en weten volges mij beter waarop te letten enzo.

Nog 1 maandje en ik ga m'n praktijk afleggen:).
Zou gaan in de krokusvakantie, dus ik denk dat ik algauw een afspraak zal moge maken zeker? (temeer omdat ik het met de rijschoolauto zal doen, en nog 2u les ga volge ervoor)
Plaats reactie