tweede rechter spiegel?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
margo

tweede rechter spiegel?

Bericht door margo »

hallo!
ik ben vandaag mijn theorie gaan afleggen, mijn voorlopig rijbewijs gaan halen op het districtshuis en nu zou ik graag verder alles in orde maken om te leren rijden. Ik las op mijn &quotinformatie papieren&quot die ik meegekregen heb dat ik:
* een L nodig heb ( die ik kan vinden op een kbc kantoor)
* een tweede binnenspiegel (autoshop???)
* Indien het gaat om een voertuig met gesloten koetswerk, moet het voertuig voorzien zijn van rechtse buitenspiegels (één voor de kandidaat en één voor de begeleider).

De vraag hierbij wat is een auto met een gesloten koetswerk, en waar kan ik dan zo'n tweede rechterspiegel vinden? Ik zou willen leren rijden met een opel Vectra, maar deze is bijna 14 jaar oud, een probleem?

groetjes
Clio-Tuning
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 okt 2005, 00:00

Bericht door Clio-Tuning »

Dit is een auto met open koetswerk:
figuur

Beter gekend als cabrio

Een 2de binnenspiegel kan je kopen in een autoshop.

Een Opel Vectra is bij mijn weten gaan cabrio, dus een 2de rechterspiegel heb je niet nodig. Ik leer ook rijden met een auto van een jaar of 14, dat is geen enkel probleem

Rafael: Afbeelding verandert in linkje.
THE driver
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 sep 2006, 00:00

Bericht door THE driver »

Quote: In een ander onderwerp werd gesteld dat de begeleider niet meer vanvoor, maar ook vanachter mag zitten. Wat heeft die tweede binnenspiegel dan nog voor nut?

Hiebij zou je ook nog kunnen stellen waarom moet de handrem binnen hanbereik van de begeleider staan.
probeer maar eens vlug de handrem op te trekken als je achteraan in je gordel zit,die blokkeert je direkt bij een plotse beweging naar voor.
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

In een ander onderwerp werd gesteld dat de begeleider niet meer vanvoor, maar ook vanachter mag zitten. Wat heeft die tweede binnenspiegel dan nog voor nut?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Sofie schreef: In een ander onderwerp werd gesteld dat de begeleider niet meer vanvoor, maar ook vanachter mag zitten. Wat heeft die tweede binnenspiegel dan nog voor nut?
Ik vraag me dan eerder af wat voor nut die begeleider dan nog heeft
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Clio-Tuning: Je gaat grandioos de mist in.

Met een gesloten koetswerk bedoelen ze bvb bestelbusjes zonder achterraam. Dan heb je niets aan een 2de binnenspiegel, je hebt helemaal géén binnenspiegel, dus moet de wagen voorzien zijn van een extra buitenspiegel. Het heeft dus niéts te maken met cabriolets.

Dus, je hebt enkel een 2de binnenspiegel nodig, en die kan je zelfs in sommige benzinepompen kopen.
Plaats reactie