Praktijkexamen gedaan volgens nieuwe regeling

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Inge'tje

Praktijkexamen gedaan volgens nieuwe regeling

Bericht door Inge'tje »

Hallo, ik ben vandaag geslaagd voor mijn praktijkexamen volgens de nieuwe regeling.
Ik heb echt wel iets gehad aan deze site, daarvoor dank u wel!

P.s. Voor iedereen die zijn praktijkexamen nog moet afleggen, veel succes en als je iets meer wil weten over hoe het ongeveer is gegaan, vraag gerust.
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

Kun je iets meer uitleggen over het uitvoeren van de manoeuvers op de openbare weg?
Inge'tje

Bericht door Inge'tje »

voor het keren: de examinator zei in welke straat ik moest keren, ik kon zelf kiezen waar precies in de straat maar wel vóór het volgende kruispunt. Ik hoefde niet te keren tussen twee geparkeerde auto's.

voor het parkeren: de examinator zei gewoon om achter een geparkeerde auto te parkeren (dus niet tussen 2 auto's), hij koos zelf die auto tijdens het rijden.

Tijdens de manoeuvers bleef zowel de examinator als de begeleider in de auto zitten.
Ook nieuw is dat de examinator naast de bestuurder zit en dus niet achteraan.
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Hoe kan de begeleider dan ingrijpen indien dit nodig zou zijn (handrem of tweede voetrem in een aangepaste leswagen)?
THE driver
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 sep 2006, 00:00

Bericht door THE driver »

[
Ook nieuw is dat de examinator naast de bestuurder zit en dus niet achteraan.]


Zat de examinator reeds vooraan toen het examen begon, of zijn zij nadien net voor het parkeermaneuver van plaats gewisseld?
heb je uw examen met een rijschoolvoertuig gedaan of met je eigen wagen?In welk examencentrum ben jij geweest?
Inge'tje

Bericht door Inge'tje »

De examinator heeft het volledige examen naast mij gezeten.
Ik heb het examen gedaan met mijn eigen auto, dus zonder een tweede voetrem.
Ik heb het examen gedaan via het examencentrum van Kontich.
THE driver
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 sep 2006, 00:00

nieuwe regeling

Bericht door THE driver »

@ Dank je wel,voor deze informatie
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Quote: Ook nieuw is dat de examinator naast de bestuurder zit en dus niet achteraan.
Dit is erg belangrijk om te weten. Een examinator die jou niet kent zal mogelijk eerder voorbarig remmen dan een begeleider die jouw gedrag kan anticiperen.

Nu vraag ik mij het volgende af: is dit een officiële regel geworden dat de examinator naast de bestuurder zit?
Maken de examinatoren hierbij onderscheid tussen de professionele rijinstructeur en de amateuristische begeleider wanneer je niet met de rijschool examen doet?
Heinrich

Bericht door Heinrich »

BBB schreef:
Quote: Ook nieuw is dat de examinator naast de bestuurder zit en dus niet achteraan.
Dit is erg belangrijk om te weten. Een examinator die jou niet kent zal mogelijk eerder voorbarig remmen dan een begeleider die jouw gedrag kan anticiperen.

Nu vraag ik mij het volgende af: is dit een officiële regel geworden dat de examinator naast de bestuurder zit?
Maken de examinatoren hierbij onderscheid tussen de professionele rijinstructeur en de amateuristische begeleider wanneer je niet met de rijschool examen doet?
Ik denk wel dat dat een nieuwe regel is, want ze zei zelf: &quotmet die nieuwe manoeuvres zitten wij vanaf nu naast de bestuurder&quot.
Ze maken blijkbaar geen onderscheid, want ik heb leren rijden met mijn vader...
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Heinrich schreef
Quote: Ik denk wel dat dat een nieuwe regel is, want ze zei zelf: &quotmet die nieuwe manoeuvres zitten wij vanaf nu naast de bestuurder&quot.
Ze maken blijkbaar geen onderscheid, want ik heb leren rijden met mijn vader...
Je vader is een begeleider en de rest van de mensen hebben ook een begeleider dus van onderscheid is op dit moment nog geen sprake, we zullen eerst even moeten afwachten of een rijschoolinstructeur ook van achter zal moeten gaan zitten (daar geloof ik dus niet veel van) ben zelf nog niet op een examencentrum geweest na 1 december dus kan het nog niet weten.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

In Bree zit de examinator waar hij moet zitten, namelijk van achter en dit zowel bij een instructeur als bij een begeleider.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Inge'tje schreef: Ook nieuw is dat de examinator naast de bestuurder zit en dus niet achteraan.
was bij mij niet het geval... de examinator zat gewoon achteraan...
Plaats reactie