Pinkers teveel gebruiken

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

@ Peter:

Alvorens mij uit te spreken over jouw posting, heb ik nog een vraagje.

Het gaat om een weg met 4 rijstroken. Zijn de rijstroken voor de ene richting dan niet met een doorlopende witte streep gescheiden van de rijstroken voor de andere richting? Want een dergelijke streep mag je uiteraard niet overschrijden, ook niet om je eigendom op te rijden.

Met dank vooraf voor je toelichting.
Rafael
Administrator
Berichten: 2651
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Peter schreef: ...
Als we van richting Maaseik komen en onze oprit willen inrijden gaan onze haren dikwijls recht op staan als er zo ene met flikkerende lichten claxonerende &quotjohny&quot aangevlogen komt.
...
Dus ga je toch niet van me verlangen dat ik 12000km/per jaar moet afleggen voor die boom boom cars waarvan de chauffeurs hunne bestuurderszetel zo plat hebben liggen dat ze zelfs overdag sterren kunnen tellen
...
Puntje 1 het is niet omdat je met je lichten knippert en claxonneert dat je een zogenaamde &quotjohnny&quot bent.
Puntje 2 Alsof het enkel die zijn, iedereen plaatst de &quottuners&quot maar in een slecht dagbeeld, terwijl dit ook voordelen heeft.
Peter
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 nov 2005, 00:00

Bericht door Peter »

Hey Jozef,

Neen er is geen witte doorlopende streep want anders zou ook Benny telkens in de fout gaan als hij bij ons op bezoek komt en dat zou ik pas straf(als zijnde rijschoolinstructeur)vinden

Natuurlijk vind ik het ook jammer wat jou ex-vriendin is overkomen(zoiets wens ik bij wijze van spreken mijn ergste vijand nog niet toe).

Maar waar het mij om gaat ik kan me ook beschermen door in een tank te rijden en laat ze maar achter op me knallen maar als dan een vliegtuig op me neerstort heb ik ook niks meer aan mijn tankje of ik kan beter geen bank meer binnen gaan want als ze die overvallen kan ik dood geschoten worden.

Ik ben de laatste om te zeggen dat ik onbewust nooit geen fouten maak in het verkeer maar ik zal zekers nooit uit de weg gaan voor die kamikaze chauffeurs want dan heb je niks anders meer te doen de dag van vandaag.

@ Benny

Ik wens geen enkel levend wezen zo een onheil toe maar als het moet gebeuren gebeurd het toch.

Ik kan ook doorrijden tot aan het verkeerslicht maar als het rood is kun jij me dan garanderen dat zo ene &quotjohny niet achter me inknald&quot

Groetjes ,Peter.
Peter
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 nov 2005, 00:00

Bericht door Peter »

@ Rafael


Antwoord puntje 1: Ik zou voorstellen kom een weekendje bij ons logeren ik raad je wel aan neem dan oordopjes en een goede zonnebril mee.

Antwoord puntje 2: Ik heb het woord tuner nooit gebruikt in mijn ogen is ene tuner en een vliegende johny een groot verschil alhoewel ik er spijtig genoeg wel moet bij zeggen als ik die auto's zie die in de weekends rond ene boom gepakeerd staan meestal geen gewoon wagentjes zijn.

Ik zal er u wel bijzeggen dat ik er tegen ben dat men de autozetels zo plat legt omdat ik dat persoonlijk onveilig vind. Zelfs mijn vrouw krijgt daar dikwijls een opmerking op maar swat dit is toch ieder zijn goesting.

In ieder geval ik weet dat je een Tuner bent (volg ook jou postings een beetje) en het was hier zeker de bedoeling niet de tuners aan te vallen maar laat ons eerlijk zijn je haalt die zogenaamde johny's er zo uit en die rijden meestal niet met een ligierke.

Groetjes ,Peter
Rafael
Administrator
Berichten: 2651
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Peter schreef: @ Rafael


Antwoord puntje 1: Ik zou voorstellen kom een weekendje bij ons logeren ik raad je wel aan neem dan oordopjes en een goede zonnebril mee.
Lijkt me echt wel straf, want ik heb hier meer problemen met de 'doorsnee' mens dan met de zgn johnnys. Maar het kan.
Peter schreef: Antwoord puntje 2: Ik heb het woord tuner nooit gebruikt in mijn ogen is ene tuner en een vliegende johny een groot verschil alhoewel ik er spijtig genoeg wel moet bij zeggen als ik die auto's zie die in de weekends rond ene boom gepakeerd staan meestal geen gewoon wagentjes zijn.

Ik zal er u wel bijzeggen dat ik er tegen ben dat men de autozetels zo plat legt omdat ik dat persoonlijk onveilig vind. Zelfs mijn vrouw krijgt daar dikwijls een opmerking op maar swat dit is toch ieder zijn goesting.

In ieder geval ik weet dat je een Tuner bent (volg ook jou postings een beetje) en het was hier zeker de bedoeling niet de tuners aan te vallen maar laat ons eerlijk zijn je haalt die zogenaamde johny's er zo uit en die rijden meestal niet met een ligierke.

Groetjes ,Peter
Wanneer je 'johnny' gebruikt, wordt dit helaas nogal snel gelinkt naar 'tuner', net zoals ik die link snel maak. De ongelukken is dan ook weer een veralgemening, want ik blijf van mening dat er even veel ongelukken gebeuren met ook weer, de 'doorsnee' mens.

Zetels plat leggen is inderdaad onveilig, daar ben ik dan ook akkoord mee.

Dat ik een tuner ben, zou ik niet direct zeggen. De meeste aanpassingen waren 'standaard'. (Lees: Ik heb de wagen zo gekocht.) Buiten wat aanpassingen aan het audio systeem, heb ik nog niet erg veel aangepast.
Peter
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 nov 2005, 00:00

Bericht door Peter »

Quote: Lijkt me echt wel straf, want ik heb hier meer problemen met de 'doorsnee' mens dan met de zgn johnnys. Maar het kan.
Neem het gerust van me aan Rafael we wonen hier sinds 1987 en wat we hier al hebben meegemaakt is met geen pen te beschrijven.

Klein voorbeeld: een werkman en een schooljuffrouw die hier op bezoek waren gewoon hun wagen van de zijdelingse parkeerstrook afgeknald omdat men moest uitwijken voor een stilstaand voertuig, een vriendin haar autodeur in diggelen gereden bij het uitstappen om nog maar te zwijgen over de talloze andere ongevallen.

Wat betreft de naam johnny's och ja die kwam gewoon in me op ik kon ook de naam Peter's gebruiken

Maar zoals mijn grootvader zaliger (ook ene peter) altijd zei: Alle katers
heten Peter maar je moet goede kater zijn om Peter te mogen heten.
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

THE driver schreef:
Quote:
Maar de examinatoren hebben allen de voorkeur gegeven om het NIET te doen.
maar ze beseffen net als een lesgever dat men niet altijd te doen heeft met een talent,vandaar de &quotvoorkeur&quot en geen expliciet NEE.
Benny Stinkens schreef: Bertje schreef
Quote: Het is geen expliciet NEE omdat, zoals Jozef heeft aangehaald, het niet expliciet verboden is.
Ik denk dat je hier iets gemist hebt Bertje, het was juist Jozef die schreef dat het wel verboden was
Quote: Jozef schreef Het enige juiste antwoord volgens het verkeersreglement is A!
Jozef schreef: Het verkeersreglement bepaalt daarentegen niet expliciet wanneer de richtingsaanwijzers niet mogen gebruikt worden.
Het is dus niet expliciet verboden om de richtingaanwijzers te gebruiken.

Uit Artikel 7.2 leidt Jozef wel het volgende af:
Jozef schreef: Het spreekt vanzelf dat je hinder en gevaar voor de andere weggebruikers veroorzaakt als je hun normale verwachtingen verschalkt door de richtingsaanwijzers te gebruiken waar het niet voorgeschreven is.
Maar de vraag is of de ondervraagde examinators dit artikel ook op dezelfde manier interpreteren.
THE driver
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 sep 2006, 00:00

Bericht door THE driver »

[quoteHet spreekt vanzelf dat je hinder en gevaar voor de andere weggebruikers veroorzaakt als je hun normale verwachtingen verschalkt door de richtingsaanwijzers te gebruiken waar het niet voorgeschreven is.[/quote]


Als er voor je een voertuig zijn richtingsaanwijzers opzet,moet ge je niet afvragen wat gaat die nu doen,maar remmen / vertragen en voldoende afstand houden,dan zal je niet verschalkt worden.
Anders is het weer van ja maar ik dacht dat gij dit en gij dat.....
Freddie
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge

Bericht door Freddie »

Rafael schreef:
Peter schreef: @ Rafael


Antwoord puntje 1: Ik zou voorstellen kom een weekendje bij ons logeren ik raad je wel aan neem dan oordopjes en een goede zonnebril mee.
Lijkt me echt wel straf, want ik heb hier meer problemen met de 'doorsnee' mens dan met de zgn johnnys. Maar het kan.
Peter schreef: Antwoord puntje 2: Ik heb het woord tuner nooit gebruikt in mijn ogen is ene tuner en een vliegende johny een groot verschil alhoewel ik er spijtig genoeg wel moet bij zeggen als ik die auto's zie die in de weekends rond ene boom gepakeerd staan meestal geen gewoon wagentjes zijn.

Ik zal er u wel bijzeggen dat ik er tegen ben dat men de autozetels zo plat legt omdat ik dat persoonlijk onveilig vind. Zelfs mijn vrouw krijgt daar dikwijls een opmerking op maar swat dit is toch ieder zijn goesting.

In ieder geval ik weet dat je een Tuner bent (volg ook jou postings een beetje) en het was hier zeker de bedoeling niet de tuners aan te vallen maar laat ons eerlijk zijn je haalt die zogenaamde johny's er zo uit en die rijden meestal niet met een ligierke.

Groetjes ,Peter
Wanneer je 'johnny' gebruikt, wordt dit helaas nogal snel gelinkt naar 'tuner', net zoals ik die link snel maak. De ongelukken is dan ook weer een veralgemening, want ik blijf van mening dat er even veel ongelukken gebeuren met ook weer, de 'doorsnee' mens.

Zetels plat leggen is inderdaad onveilig, daar ben ik dan ook akkoord mee.

Dat ik een tuner ben, zou ik niet direct zeggen. De meeste aanpassingen waren 'standaard'. (Lees: Ik heb de wagen zo gekocht.) Buiten wat aanpassingen aan het audio systeem, heb ik nog niet erg veel aangepast.
mwa, je hebt dan nog tjoenen en tunen.
tjoenen = johny's: maw, hoe krijg ik zoveel mogelijk plastiek aan m'n auto. (en hoe zorg ik dat iedereen me gehoord heeft)

tunen: het echte werk, de pareltjes dus.
Deze zie ik graag, een subtiel bodykitje, iets verlagen enzo.
Maar zonder de uitlaten die je al van 10km hoort.

Het is inderdaad wel zo dat de 'echte' tuners al vlug gelinkt worden met hun (marginale) tegenhangers.
Peter
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 nov 2005, 00:00

Bericht door Peter »

@ Jozef

Ja ik ben de broer van Benny en nee ik wil hier niet goed praten wat hij schrijft, maar of je nu rijschoolinstructeur,boer of de koning bent de WET is de WET.

Een voorbeeld: Wij wonen naast een zeer drukke vierbaansweg(of wat ook de juiste term mag wezen).Als we van richting Maaseik komen en onze oprit willen inrijden gaan onze haren dikwijls recht op staan als er zo ene met flikkerende lichten claxonerende &quotjohny&quot aangevlogen komt.

We kunnen ook ongeveer 500m verder rijden en daar aan de rode lichten
( als het groen is veilig keren).
Maarrr de vrouw en ik doen dit gemiddeld ieder 3keer per dag(werk,kinderen school etc..).
Alzo op en af 2maal 500m is 1km maal 6keer is 6km/dag werkweek is 5 dagen is 30km/week maal 4 is 120km/maand laat ons 10 maanden nemen
(vakanties niet meetellen) is 12000km/jaar.

Ik lees jou topics veel hoor (met bewondering zelfs) en daarbij moet ik altijd denken aan het terugschakelen i.v.m slijtage aan de motor.Dit is weggegooid geld maar die 12000km/jaar zijn dat zekers ook.

Dus ga je toch niet van me verlangen dat ik 12000km/per jaar moet afleggen voor die boom boom cars waarvan de chauffeurs hunne bestuurderszetel zo plat hebben liggen dat ze zelfs overdag sterren kunnen tellen.

NEE bij mij heb je dan 3 keuzes oftewel stop je veilig achter me en wacht je dat ik veilig ben overgestoken ofwel schuif je veilig terug rechts in ofwel
(en dit kan spijtig genoeg niet veilig) ga je mijn nummerplaat van achter korter bijzien dan jezelf zou willen

Groetjes, Peter
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Bertje schreef
Quote: Het is geen expliciet NEE omdat, zoals Jozef heeft aangehaald, het niet expliciet verboden is.
Ik denk dat je hier iets gemist hebt Bertje, het was juist Jozef die schreef dat het wel verboden was
Quote: Jozef schreef Het enige juiste antwoord volgens het verkeersreglement is A!
Peter schreef
Quote: NEE bij mij heb je dan 3 keuzes oftewel stop je veilig achter me en wacht je dat ik veilig ben overgestoken ofwel schuif je veilig terug rechts in ofwel
(en dit kan spijtig genoeg niet veilig) ga je mijn nummerplaat van achter korter bijzien dan jezelf zou wille
Dit is juist wat Jozef bedoelde
We hebben 2 keuze's we volgen de wet of we passen ons aan
Jij en ik zijn stijfkop genoeg om het bij de wet te houden en Jozef waarschuwt ons dat we daar wel eens een heel dure prijs voor zouden tegenkomen.

Stel dat één van je klein mannnen of je vrouwtje en eventueel jezelf daardoor in een rolstoel terecht zouden komen dan zou je spijt hebben van die vele km's die je bespaart hebt

Op basis daarvan kan ik Jozef dus maar al te goed begrijpen.

Ik heb dus ook reeds aangehaald dat het alles behalve simpel is

Ikzelf schreef
Quote: Theorie is niet hetzelfde als praktijk, praktijk is niet hetzelfde als wat de wetgever bedoeld en de wetgeving is niet hetzelfde wat goca verlangt
Hier voeg ik dan nog aan toe dat we soms geen van allen goed kunnen gebruiken want de paarse bomma's en claxonerende Jhonny's was ik vergeten
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Peter schreef: Ik zal er u wel bijzeggen dat ik er tegen ben dat men de autozetels zo plat legt omdat ik dat persoonlijk onveilig vind. Zelfs mijn vrouw krijgt daar dikwijls een opmerking op maar swat dit is toch ieder zijn goesting.
Vind je dat, Peter?

Als de rugleuning te schuin staat, schuif je onder de gordel door bij een ongeval.

Bij mij moet niemand dat proberen, anders vertrek ik niet of stop ik zo snel mogelijk.

Geen enkele passagier mag van mij verwachten dat ik het moet meemaken dat zijn knieën verbrijzeld worden tegen het stuurbord als ik een aanrijding heb, omdat hij in een auto wil liggen in plaats van te zitten. Bovendien is een airbag bedoeld om je borstkas tegen te houden, niet om je een patat op je aangezicht te geven en je eventuele bril aan diggelen te slaan.

Vergeet niet dat ik op dat ogenblik terechtsta voor onvrijwillige slagen en verwondingen.

Als je een ongeval hebt waarvoor je niet aansprakelijk bent, maar uit de expertise blijkt dat een passagier de goede werking van de gordel verhinderd had door zijn rugleuning te schuin af te stellen, kan die verzekeraar een gedeelte van de schadevergoeding voor lichamelijke letsels weigeren. Er zal dan nagegaan worden welke de letsels zouden geweest zijn als de gordel zijn werk naar behoren had kunnen doen.

Stel dat je vrouw op dat ogenblik voor 10.000 Euro medische kosten heeft, en je krijgt daarvan maar 1.000 Euro terugbetaald van de verzekeraar van de tegenpartij, dan zul je er wellicht niet zo onverschillig meer tegenover staan dat je vrouw haar rugleuning te schuin instelt. Laat staan dat het nog erger zou uitdraaien, en ze in een rolstoel belandt. Dan zit jij toch ook maar met de miserie.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Peter schreef: Maar waar het mij om gaat ik kan me ook beschermen door in een tank te rijden en laat ze maar achter op me knallen maar als dan een vliegtuig op me neerstort heb ik ook niks meer aan mijn tankje of ik kan beter geen bank meer binnen gaan want als ze die overvallen kan ik dood geschoten worden.
...
Ik wens geen enkel levend wezen zo een onheil toe maar als het moet gebeuren gebeurd het toch.

Ik kan ook doorrijden tot aan het verkeerslicht maar als het rood is kun jij me dan garanderen dat zo ene &quotjohny niet achter me inknald&quot
Ik hoor geregeld mensen ongeveer hetzelfde zeggen. Als er een ongeval gebeurd is, zeggen ze: &quot't Is dat het zo moest zijn.&quot Maar het moest natuurlijk helemaal zo niet zijn, het had best ook anders gekund.

Dit is wat men een verkeerde risicobeheersing noemt. Iemand die zijn rijbewijs kwijtspeelt, en achteraf psychologische testen moet afleggen, mag zijn rijbewijs voorgoed vergeten als de psycholoog er achter komt dat hij er dergelijke opvattingen over risicobeheersing op nahoudt.

Ik weet het: als je morgen in een ongeval betrokken geraakt, maakt het geen verschil uit of de kans nu 1 op 100 of 99 op 100 was, de gevolgen zijn dezelfde.

Het risico op een ongeval totaal uitsluiten kunnen we inderdaad niet. Maar je bepaalt in het verkeer wel voor 80% zelf of je al dan niet in een ongeval betrokken geraakt. Slechts 20% zijn omstandigheden waar je geen vat op hebt.

Veilig rijden betekent dan ook dat je al het nodige doet om het risico op een ongeval tot een aanvaardbaar niveau te herleiden.

Dat houdt ook anticiperend en defensief rijgedrag in: het voorzien van fouten van anderen, en het vermijden dat die fouten tot een ongeval leiden.

Wat ben je met een grafsteen met het opschrift &quotHij was in zijn recht?&quot

Als ik wat jij een kamikaze-chauffeur noemt tegenkom, ga ik juist wel uit de weg. Misschien is hij zijn leven beu, maar ik het mijne niet.
THE driver
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 sep 2006, 00:00

pinkers

Bericht door THE driver »

De zwarte auto zou toch ook een omgekeerde driehoek moeten hebben aan zijn rechterzijde,anders heeft hij vorrang aan rechts.
THE driver
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 sep 2006, 00:00

pinkers

Bericht door THE driver »

@ jozef
Dus mag ik veronderstellen,dat wanneer jij een voertuig ziet met zijn richtingsaanwijzer op, jij in je glazen bol kijkt, die zegt jouw dan of de bestuurder wel degelijk een maneuver wil gaan uitvoeren of niet,of krijgt een bestuurder voor jou een bepaalde tijdslimiet of afstand om zijn maneuver uit te voeren?ofwel vind je dat ge daarop niet moet reageren en ga je hem gewoon inhalen
omdat je dat maar tijdverlies vind. Dat kan toch niet!
Plaats reactie