Misschien kan een van de leden mij een antwoord verstrekken op onderliggende vraag.
Ik heb een auto die op mijn naam staat ingeschreven/verzekerd. Nu heeft mijn echtgenote meer dan een jaar geleden een " klein" ongeval gehad waarbij zij duidelijk in fout is ( geparkeerd voertuig aangereden ) Alles werd geregeld via de verzekering. Daar wij vinden dat wij mogelijks een betere ( lees goedkopere ) verzekering kunnen vinden hebben wij een schadeattest opgevraagd. Daarop zie ik dat de aanrijding staat geregistreerd, wat uiteraard logisch is, maar echter sta ik aangegeven als bestuurder wat dus niet klopt want het was mijn echtgenote die reed. Klopt deze vermelding op het attest of moeten wij de verzekering vragen dat aan te passen.
verzekering
-
Inazuma
Re: verzekering
Kijk eerst of vrouwlief in verzekeringspolis ook opgegeven is als regelmatig bestuurster.
Als ze meer dan occasioneel met de auto rijdt, is dat zeer aan te raden.
Op zich maakt het weinig tot niks uit voor het schadeverleden en tov een nieuwe verzekeraar.
Die kijkt toch naar het globale risico (en wanneer iemand anders vaak met de auto rijdt, dien je dat daarom ook op te geven aan verzekering)
Denk er aan dat huidig verzekeringscontract tijdig opgezegd moet worden, of het loopt nog een jaartje door.
Op zich maakt het weinig tot niks uit voor het schadeverleden en tov een nieuwe verzekeraar.
Die kijkt toch naar het globale risico (en wanneer iemand anders vaak met de auto rijdt, dien je dat daarom ook op te geven aan verzekering)
Denk er aan dat huidig verzekeringscontract tijdig opgezegd moet worden, of het loopt nog een jaartje door.
-
poulidor
Bedankt voor de verduidelijking. Vrouwlief staat inderdaad in de polis als regelmatige bestuurster dat is geen probleem, ook het tijdig opzeggen is bekend.Inazuma schreef: 29 sep 2026, 15:22 Kijk eerst of vrouwlief in verzekeringspolis ook opgegeven is als regelmatig bestuurster.
-
Inazuma
Dan zou je schade-attest met naam van je vrouw kunnen vragen
Maar uiteindelijk maakt dat weinig uit, als je ook bij de nieuwe verzekeraar met 2 opgegeven staat als regelmatig bestuurder ...
Maar uiteindelijk maakt dat weinig uit, als je ook bij de nieuwe verzekeraar met 2 opgegeven staat als regelmatig bestuurder ...