Theorie B vrijdag

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Plaats reactie
Nica

Theorie B vrijdag

Bericht door Nica »

Hoi allemaal,

Deze vrijdag moet ik mijn theorie B gaan doen. Ik volg de lessen goed en ik antwoord de vragen ook goed, Maar altijd als ik de oefenexamen doe heb ik ineens alles fout. Leer ik niet te goed? En zijn de vragen op deze site veel moeilijker dan dat ze eigenlijk op een theorie examen zijn. Ik ben heel nerveus en heel bang dat ik er niet door ben ik ben al 3 dagen de hele dag aan het studeren en toch voelt het da ik er niet ga door geraken.
Chaychay4Real

Re: Theorie B vrijdag

Bericht door Chaychay4Real »

Hey Nica,

Het moeilijke aan de theorie-examens is dat je de zinnen echt goed moet lezen. Soms worden de vragen op een bepaalde manier geformuleerd, bijvoorbeeld: Wie heeft voorrang?, Wie moet voorrang verlenen?, Wat is juist? of Wat is fout? Daarnaast moet je ook goed naar de foto kijken. Zelfs als er een verkeersbord net buiten beeld staat of van ver zichtbaar is, moet je daar rekening mee houden. Er zitten veel strikvragen in en dat is vaak de valkuil.

Ik ben zelf ook aan het studeren voor mijn theorie-examen, voor de tweede keer. De eerste keer had ik het zwaar onderschat en niet voldoende gestudeerd. Daarnaast was het ook mijn fout dat ik de foto niet goed had bekeken en de vraag niet aandachtig had gelezen.

Misschien kan je na elk proefexamen de vragen opschrijven die je fout had en jezelf afvragen: Waarom had ik dit fout? Zo leer je uit je fouten.

Nog een laatste tip die ik zou geven: probeer verschillende proefexamens te maken. Door verschillende soorten examens te gebruiken, vermijd je dat je enkel de vragen uit het hoofd leert in plaats van de leerstof echt te begrijpen.

Nog heel veel succes! You can do it!

Vriendelijke groetjes,
Chaychay
Plaats reactie