916 klopt niet (klopt wel)
-
bert.covens
Re: 916 klopt niet
Hmm, voordat je beweert dat een vraag fout is, alvast een kleine hint :
Zorg er eerst en vooral voor dat je het verschil snapt tussen een (al dan niet verhoogde) berm (of trottoir) en een verhoogde inrichting.
Zoek die begrippen al eens op in de theorie.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
-
GRO
- Administrator
Re: 916 klopt niet (klopt wel)
Ik hoop dat jij tijdens het echte examen pas antwoordt op een vraag als je ze begrepen hebt
-
Casper
Re: 21277 klopt niet (klopt wel)
De vraag over of je iemand mag laten instappen voor, op of na een zebrapad zit denk ik misschien een foutje in. De theorie zegt dit :'Je mag niet op een oversteekplaats parkeren of zelfs maar even stilstaan, ook niet om iemand te laten in- of uitstappen. Daarnaast mag je niet op de rijbaan parkeren of stilstaan tot op 5 meter vóór de oversteekplaats (wel op de berm als dat kan). Dat geldt ook voor oversteekplaatsen voor fietsers en tweewielige bromfietsen. Voorbij de oversteekplaats mag je wél parkeren of stilstaan, tenzij verkeersborden dat verbieden.' dus ik begrijp hieronder dat je niet mag parken en of stilstaan 5 meter voor en na het zebrapad, maar de afbeelding in de vraag toont aan dat de auto net na het zebrapad stilstaat op het meisje in te laten stappen. Het logische antwoord hier is volgens mij 'nee' maar de site zegt toch dat het mag. Zouden jullie dit even willen controleren A.U.B.
-
Stefan Peeters
- Administrator
Re: 21277 klopt niet (klopt wel)
Lees nu eens zelf even deze drie gedeeltes van jouw eigen bericht opnieuw, en laat ons dan nog eens weten waarom volgens jou die auto daar niet mag staan...Casper schreef: Vandaag, 18:08 Daarnaast mag je niet op de rijbaan parkeren of stilstaan tot op 5 meter vóór de oversteekplaats (wel op de berm als dat kan).......
Voorbij de oversteekplaats mag je wél parkeren of stilstaan, tenzij verkeersborden dat verbieden.'........
Het logische antwoord hier is volgens mij 'nee' maar de site zegt toch dat het mag. Zouden jullie dit even willen controleren A.U.B.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit
(J. Cruijff)