Rijexamen M36 via rijschool

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Plaats reactie
Sleepi

Rijexamen M36 via rijschool

Bericht door Sleepi »

Ik ben voor Rijbewijs B het M36 traject aan het volgen met mijn vader als begeleider. Ik heb mijn eerste 6 lesuren bij de rijschool gevolgd voor de basischtechniek. Nu heb ik ook via deze rijschool mijn praktisch rijexamen ingepland.

Mijn vraag is of mijn begeleider (vader) dan ook meekomt op het examen, of enkel mijn rijlesinstructeur?
bert.covens

Re: Rijexamen M36 via rijschool

Bericht door bert.covens »

Sleepi schreef: 31 dec 2025, 17:00 Ik ben voor Rijbewijs B het M36 traject aan het volgen met mijn vader als begeleider. Ik heb mijn eerste 6 lesuren bij de rijschool gevolgd voor de basischtechniek. Nu heb ik ook via deze rijschool mijn praktisch rijexamen ingepland.

Mijn vraag is of mijn begeleider (vader) dan ook meekomt op het examen, of enkel mijn rijlesinstructeur?
Als je examen aflegt via de rijschool, voorziet de rijschool een lesauto én een lesgever om jou te begeleiden tijdens je praktijkexamen.

Je hebt een M36, dus je vader moet een vormingsmoment gevolgd hebben. Minstens 5 maanden op de dag dat jij je praktijkexamen aflegt. Neem het origineel attest mee, ook als je je examen aflegt via de rijschool.
Plaats reactie