Ik denk dat dat eigenlijk een kopie is van brief aan de Griffie om de documenten van uw beroep op te vragenObby schreef: 12 apr 2025, 21:11 Ook de advocaat van de Stad Gent is vlug in actie geschoten.
In een brief op 4 april laat hij mij: "kopie geworden van mijn brief van heden aan de griffier der rollen"
Vraagt hij mij: "Mag ik kopie ontvangen van de eventuele bewijsstukken die u zal aanwenden?" en schrijft hij verder:
"Ter inleidende zitting van de politierechtbank Gent van 5 mei aanstaande zal de zaak worden uitgesteld met procedurekalender, teneinde ons toe te laten schriftelijk verweer te voeren."
Wat een taalgebruik !!!
Wat ik me wel afvraag:
Krijgt de tegenpartij dan niet de inhoud van het verzoekschrift, dus de bewijsstukken? Ik mag dus ook bij voorbaat hun bewijsstukken vragen om zich tegen mij te keren? Vragen staat vrij, maar hoe zit het met moeten?
Je stuurt de tegenpartij gewoon kopie van wat je aan de rechtbank overgemaakt hebt
Doorgaans per email tegenwoordig
Zet jezelf in BCC met een ander email adres - ideaal ook andere email provider - dan waarmee je dat bericht stuurt
Geeft je een been om op te staan als ze claimen "niets gezien" te hebben
Dat doe je ook bij de schriftelijke procedure - als het daartoe komt
Want U vraagt de rechter (aanspreken als voorzitter / voorzitster) op de zitting om de zaak meteen te behandelen, en NIET in te gaan op deze vraag tot uitstel gezien
1) het om een simpele parkeerkwestie zou moeten gaan, die elke weggebruiker verwacht wordt meteen correct in te schatten.
2) de Stad Gent (nagenoeg) evenveel tijd heeft gehad om haar eigen opvragingen en onderzoek te doen en haar conclusies op te stellen tegen de eerste procesdatum, als u kreeg om verweer in te dienen en vervolgens in beroep te gaan volgens de GAS-procedure.
En hiervoor meer personeel ter beschikking heeft dan u
3) Stad Gent claimt zélf dat u een overtreding beging , bij de vaststelling, en nogmaals na uw bezwaar.
Dan hoeft ze toch geen andere argumenten te zoeken dan wat ze zelf via de vaststeller en GAS-ambtenaar beweerde bij het uitschrijven van het GAS-PV de verwerping van uw bezwaar
Dit kan enkel nodig zijn indien de vaststellingen en verwerping niet conform de wetgeving waren ... wat net uw punt is