Hallo iedereen. Vandaag heb ik mijn rijexamen afgelegd.
Bij het ontmoeten van mijn examinator vroeg ik voor een gps omdat mijn simkaar geblokkeerd was nadat ik mijn smartphone af heb gezet bij het afleggen van het risicoperceptietest. Waar ik een 7/10 op heb behaald.
Toen trok de examinator al een gezicht. Achteraf werkte mijne terug en ging jij zijn gps terug zetten. Weer een gezicht. Onderweg was jij brutaal en onduidelijk. Achteraf bij de uitslag heeft hij allerlij kleine dingen bij gezet die ik niet eens fout heb gedaan. Zoals niet over de schouder kijken etc... wat ik duidelijk wel heb gedaan. Het is zelfs zo ik opzettelijk de bewiging super duidelijk maakte voor hem. Lang verhaal kort, ik heb echt wel heel goed gereden. En dat gaf hij toe. Maar toch buist hij mij.
Ik ben nu zeer woedend en wil een klacht indienen. Ik heb heel mijn weekend op geofferd voor niets. Voor gewoon iemand die verkeerd uit bed is gestapt. Dit is zeer oneerlijk, on professional en onprofessioneel. Wat zou ik vanaf dit punt doen? Dit was mijn aller eerste examen.
Examenroutes HAASRODE
-
bert.covens
Re: Examenroutes HAASRODE
Tip:Johan2007 schreef: 01 dec 2025, 13:00 Hallo iedereen. Vandaag heb ik mijn rijexamen afgelegd.
Bij het ontmoeten van mijn examinator vroeg ik voor een gps omdat mijn simkaar geblokkeerd was nadat ik mijn smartphone af heb gezet bij het afleggen van het risicoperceptietest. Waar ik een 7/10 op heb behaald.
Toen trok de examinator al een gezicht. Achteraf werkte mijne terug en ging jij zijn gps terug zetten. Weer een gezicht.
Geef een volgende keer je smartphone aan je begeleider, voordat jij het lokaal binnen gaat om de risicioperceptie-test af te leggen. Dan hoef je die niet uit te schakelen, met 't risico dat je 'm nadien (mogelijks) niet meteen opgestart krijgt.
Lukt dat niet, kan je nog altijd de smartphone van je begeleider lenen. Het énige wat je moet kunnen doen, is de gewenste app te openen, het gevraagde adres ingeven, je smartphone in de houder vast klikken. En dan uiteraard je gps instructies volgen.
Heeft je auto een ingebouwde GPS, dan mag je die ook gebruiken.
Dit bespaart de examinator 2x nodeloos over en weer gaan. Na jou, zijn er namelijk nog genoeg andere (minstens even zenuwachtige) kandidaten die ook graag op tijd aan hun praktijkexamen zouden willen beginnen. En het bespaart jou alvast onnodige extra stress omdat je je smartphone aanvankelijk maar niet opgestart krijgt ....
Klik eens >>> hier voor de geschillenprocedure. Die staat daar stap voor stap uitgelegd.Johan2007 schreef: 01 dec 2025, 13:00 Onderweg was jij brutaal en onduidelijk. Achteraf bij de uitslag heeft hij allerlij kleine dingen bij gezet die ik niet eens fout heb gedaan. Zoals niet over de schouder kijken etc... wat ik duidelijk wel heb gedaan. Het is zelfs zo ik opzettelijk de bewiging super duidelijk maakte voor hem. Lang verhaal kort, ik heb echt wel heel goed gereden. En dat gaf hij toe. Maar toch buist hij mij.
Ik ben nu zeer woedend en wil een klacht indienen.
Dat zijn welgeteld 2 dagen ...Johan2007 schreef: 01 dec 2025, 13:00 Ik heb heel mijn weekend op geofferd voor niets. Voor gewoon iemand die verkeerd uit bed is gestapt.
Ik zou je aanraden om éérst te kalmeren.Johan2007 schreef: 01 dec 2025, 13:00 Dit is zeer oneerlijk, on professional en onprofessioneel. Wat zou ik vanaf dit punt doen? Dit was mijn aller eerste examen.
De eerste stap in de geschillenprocedure, heb je helaas al gemist. Je had best meteen ter plaatse een gesprek gevraagd met de hoofdexaminator.
Soit, gedane zaken nemen geen keer. Dus blijft er over: de volgende te nemen stappen in de procedure die je vindt in de link die ik je hierboven gegeven heb. Daar kan je je argumenten op papier zetten. Mogelijks word je ook uitgenodigd, zodat je de kans krijgt om persoonlijk jouw kant van het verhaal te komen vertellen.
Men zal uiteraard ook het dossier opvragen aan het examencentrum. Want ieder verhaal, heeft altijd 2 kanten. De examinator in kwestie maakt een verslag op van hetgeen hij/zij vastgesteld heeft tijdens de rit, en waarop de toegekende beoordelingen precies gebaseerd zijn. Dat verslag wordt dan schriftelijk overgemaakt aan de beroepscomissie.
Nadat de leden van de beroepscomissie kennis genomen hebben van het verslag van de examinator, én van jouw argumenten, nemen zij onafhankelijk en onpartijdig een beslissing in jouw dossier.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken