**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Plaats reactie
bert.covens
Berichten: 4756
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door bert.covens »

Om 1x een wegwijzer te missen, krijg je normaliter nog géén beoordeling, zolang je daarbij géén verkeersovertreding begaat.

En "te dicht" bij de boordsteen ? :roll:

Ik was er natuurlijk niet bij. Maar op basis van hetgeen je hier schrijft, zou er nog over blijven :
  • 1x plots geremd omdat je de straat niet goed zag liggen door de ongelukkig opgestelde vrachtwagen
  • 1x onnodig voorrang verleend
Kan je mss een screen shot posten van je resultatenblad :?: (persoonlijke gegevens best onleesbaar maken)
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Yoram

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Yoram »

1e praktijkexamen

- In welk examencentrum ben je geweest?
Kontich

- Zat de examinator naast of achter jou?
Rechts achter mij

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Zelf mogen kiezen in reepkenslei, veel geparkeerde auto's dus had niet veel plaats. Ik heb het uiteindelijk in 5 bewegingen moeten doen.

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Niet moeten doen
2e manoeuvre was achterwaarts parkeren aan de parking aan Noordstraat.

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Motorolie aanduiden

Zithouding, spiegel, gordel
Pinker links, pinker rechts, dimlichten, remlicht, mistlicht, grootlichten, toeter, ruitenwisser voor, ontwaseming voor-en achterruit

- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Begeleider. Wel 20u rijschool gevolgd.

- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
Schoonvader.

Extra:
Examen was rond de avondspits en het was redelijk druk in Kontich. Bij het keren heb ik meerdere auto's voorrang moeten geven.
Had voorbehoud op richtingsverandering. Ik had inderdaad niet altijd consistent in de dode hoek gekeken. Dit was ook de enige kleine fout.

Moest redelijk defensief rijden wegens de drukte in Kontich, meermaals konden andere bestuurders geen voorrang verlenen en moest ik dit oplossen.

Ik heb zelf rond de 1000-1500 km gereden waarvan de laatste weken veel in Kontich. Ik ben door vele kleine straten en woonerven gestuurd, alsook meermaals moest ik zelf beslissen welke weg ik moest nemen. Aan het einde van een eenrichtingsstraat ook langs de juiste kan gaan staan. Dit liet de examinator duidelijk blijken door te melden 'aan het einde van deze eenrichtingsstraat gaan we links'.

Kontich heeft vele zone 30 en woonerven -> zeker opletten!

Route:
Blauwesteenstraat -> Koningin Astridlaan -> Mechelsesteenweg -> Reepkenslei -> Keren in straat -> Mechelsesteenweg -> Gemeenteplein -> Antwerpsesteenweg -> Noordstraat -> Achterwaarts parkeren -> Noordstraat -> Schutterhofstraat -> Edegemsesteenweg -> Antwerpsesteenweg ->
pluysehemstraat -> Bochtstraat -> Edegemsesteenweg -> Antwerpsesteenweg -> Hofstraat -> Ooststatiestraat -> Kauwlei -> Gps instellen -> Kapelstraat -> Pronkenbergstraat -> Singel -> Neerveld
Plaats reactie