Sinds vrijdag ben ik geslaagd voor mijn theorie-examen in Schaarbeek!
Sindsdien ben ik volop bezig met informatie te zoeken over het verdere traject en over Nederlandstalige rijscholen in Brussel.
Ik weet dat ik een EHBO-cursus (2 jaar geldig), een risicoperceptietest (1 jaar geldig) en het praktijkexamen moet afleggen (de laatste twee worden apart beoordeeld, maar vormen eigenlijk één geheel). Ik ben van plan om 30 uur rijles te volgen (automatisch), aangezien ik geen eigen wagen heb en in Brussel rechtstreeks het praktijkexamen kan afleggen, in tegenstelling tot Vlaanderen, waar een stageperiode verplicht is.
Ik overweeg om mijn praktijkexamen in Schaarbeek te doen, omdat ik vertrouwd ben met de omgeving (ook met Evere en delen van Sint-Lambrechts-Woluwe), in tegenstelling tot bijvoorbeeld Anderlecht.
Ik hoor graag jullie ervaringen met:
- de EHBO-cursus
- de rijschool (30u)
- de risicoperceptietest (ik hoorde dat die niet zo moeilijk is, aangezien je minstens 6/10 moet halen)
- het praktijkexamen (ik las niet altijd de beste reviews over de examinatoren, maar dat hangt natuurlijk af van persoon tot persoon)
Daarnaast ben ik benieuwd welke Nederlandstalige rijscholen jullie kunnen aanraden in of rond Schaarbeek (ik heb gezien dat sommige rijscholen het praktijkexamen voor je kunnen regelen, waarom ook niet?)
Alvast bedankt voor jullie tips en ervaringen!