Enige dat telt zijn de borden
Je komt een massa dergelijke situaties tegen, vooral in Vlaanderen
Zijn telkens verkeersinbreuken door de gemeente ...
Enige dat telt zijn de borden
Super! Proficiat!Brabrara17 schreef: 07 jan 2025, 23:52 Hey Allemaal
Ik ben onlangs geslaagd voor mijn praktijkexamen in Haasrode, met slechts één kleine opmerkingDit mede dankzij alle routes op dit forum, dus hierbij deel ik ook die van mij. Ik deed mijn examen om 6u50 dus het was nog vrij rustig op de baan. Mijn manoeuvres waren keren in een straat en rechts s-parkeren.
Ik startte met GPS en moest het adres Korenbloemlaan 5, Blanden ingeven. Hierbij rijdt je langs de expressweg. Toen ik aankwam op de bestemming moest ik keren in de straat. Tip: maak gebruik van de borduur, je mag die aanraken (doe dit wel rustig). Dan heeft hij mij een beetje laten rondrijden in blanden, ik weet de exacte route niet meer. Hier moest ik ergens rechts s-parkeren. Vervolgens werd ik terug nr het examencentrum gestuurd via:
Haasroodsestraat
Blandenstraat
Parkstraat
Geldenaaksebaan
Meerdaalboslaan
Ambachtenlaan
Let goed op de vele voorrangen van rechts in Blanden. En er zijn ook vrij veel snelheidswisselingen tussen 30 en 50km/u. Ik had zelf vooral in het centrum geoefend en eigenlijk nog nooit in Blanden geweest. Dus doe deze route ook zeker eens zodat je bent voorbereid.
Dit was mijn derde poging, en deze keer verliep alles heel vlot. De eerste twee keer maakte ik domme fouten omdat ik heel veel stress had en mezelf veel druk oplegde.
Dus probeer rustig te blijven en ga zonder te veel verwachtingen je examen doen. Je bent waarschijnlijk goed voorbereid en als je geconcentreerd en kalm bent moet het zeker lukken. Ik herhaalde het zinnetje ‘Ik rij rustig en beheerst en zorg ervoor dat de examinator zich veilig voelt’ Dit klink mss dom maar het helpte me wel echt haha. Dus ga zonder te veel verwachtingen naar daar, doe wel zo goed mogelijk je best en vertel jezelf dat slagen bijzaak is.
Succes!![]()
Eventjes voor alle duidelijkheid.
Helaas, pindakaas ! Verkeerd gedacht !Gast07 schreef: 10 jul 2025, 17:48 @puam bedoel je dit punt? https://maps.app.goo.gl/HwJdEGfasBAppVUo6?g_st=ac
Daar staat precies toch een bord "uitgezonderd plaatselijk verkeer", als je examen aan het doen bent, ben je toch plaatselijk verkeer lijkt mij (als je gaat oefenen niet)
Ik kreeg als uitleg net voor mijn examen dat je tijdens je examen nooit plaatselijk verkeer bent, enkel hier, want anders geraak je inderdaad niet terug haha.Gast07 schreef: 11 jul 2025, 10:45 Ok maar dan geraak je gewoon nooit terug tot aan het examencentrum? Want langs de andere kant (op dit punt https://maps.app.goo.gl/v7PmaTgsgBP6QbFVA) is die straat ook plaatselijk verkeer. Dus moet je eeuwig in rondjes blijven rijden? Lijkt me straf...
Toch niet zo "helaas pindakaas, verkeerd gedacht" dusbert.covens schreef: 10 jul 2025, 18:40Helaas, pindakaas ! Verkeerd gedacht !Gast07 schreef: 10 jul 2025, 17:48 @puam bedoel je dit punt? https://maps.app.goo.gl/HwJdEGfasBAppVUo6?g_st=ac
Daar staat precies toch een bord "uitgezonderd plaatselijk verkeer", als je examen aan het doen bent, ben je toch plaatselijk verkeer lijkt mij (als je gaat oefenen niet)
Hou volgende richtlijnen altijd goed in 't achterhoofd :
1. Tijdens de ganse examenrit ben je nooit plaatselijk verkeer.
2. Verkeersborden, zelfs tijdelijke bordjes, gaan steeds boven instructies van je GPS.
Volg dus NOOIT je GPS als die je daar zou willen insturen. Er toch inrijden = gebuisd![]()
Je kwam dus van de Geldenaaksebaan
Ik denk dat het feit dat dat daar allemaal Ambachtenlaan noemt de communicatie hier niet ten goede komt, maar ik ben dat bord niet voorbij gereden, ook niet gepasseerd. Het einde van mijn examen zag er zo uit:bert.covens schreef: 12 jul 2025, 14:18Je kwam dus van de Geldenaaksebaan![]()
Tenzij Google Maps niet meer up to date is, vraag ik mij toch af, wat je >>> hier dan gedaan hebt
Je bent hier nog niet op het examencentrum. En dit verkeersbord voorziet alvast géén uitzondering meer voor plaatselijk verkeer verderop in dezélfde Ambachtenlaan ....