Vraag 2512

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Plaats reactie
gast2

Vraag 2512

Bericht door gast2 »

Het moment dat ik beslis om naar Hasselt te rijden op deze foto bevind ik mij nog altijd op de snelweg.
Stefan Peeters
Administrator

Re: Vraag 2512

Bericht door Stefan Peeters »

Een snelweg bestaat niet.

Wel een autoweg en een autosnelweg.

En hoe weet jij op welk soort weg je hier aan het rijden bent?

In plaats van te muggenziften is het misschien interessanter om het correcte antwoord te kunnen aanduiden.
Op het examencentrum gaan ze de vragen ook niet aanpassen omdat een kandidaat het beter wil weten....
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
gast2

Re: Vraag 2512 raar antwoord.

Bericht door gast2 »

Het lijkt me geen muggenzifterij om duidelijkheid te vragen over een examenvraag, zeker als het om nuance gaat die voor het juiste antwoord essentieel is.

Zijn de vragen en antwoorden rechtstreeks afkomstig uit examens of komen ze van ergens anders?
GRO
Administrator

Re: Vraag 2512

Bericht door GRO »

Beste,
Als je naar Hasselt wil rijden (dus rechtdoor en niet afslaan) moet je op de rechterrijstrook rijden. Het heeft geen belang of dit een autosnelweg, een autoweg of een gewone weg met 2x2 rijstroken is.
(gelijkaardige vraag is ooit gesteld tijdens het examen)
Het moment dat ik beslis om naar Hasselt te rijden op deze foto bevind ik mij nog altijd op de snelweg.
Juist. En mag je dus niet zomaar op de linkerrijstrook rijden als de rechterrijstrook vrij is.
Plaats reactie