Hallo,
Ik probeer even 2 situaties te schetsen waar ik soms in de war geraak door een D1d bord, en ik me eigenlijk afvraag waar ik correct kan keren.
Even 2 situaties, beide met een D1d bord.
Eentje waar er enkel "ruimte" om keren is net voor het D1d bord.
Eentje waar er zowel ruimte voor als na het D1d bord is.
Waar mag hier correct gekeerd worden?
Mvg,
Hans
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bord D1 (45° naar onder) geldt enkel als je de hiermee aangeduide hindernis voorbij rijdt - dat moet langs de aangeduide kant
Keren is een manoeuvre
Wat betekent dat er niet gereguleerd is HOE je dat moet uitvoeren
In principe moet je wel op de rijbaan rijden
Maar de middenberm in kasseien (bovenste foto) is duidelijk voorzien om overreden te worden
De rand van de rijbaan is er zelfs onderbroken - wat eigenlijk een niet voorziene, onbestaande markering oplevert, normaal zou die moeten wegvallen