Beste,
ik ben binnenkort van plan om mijn rijbewijs theoretisch te gaan halen (deze week). Ik heb toch een aantal vraagjes voor wat er nadien gebeurd. Ik twijfel namelijk heel hard of ik zou leren rijden via een rijschool (20 uur) zodat ik alleen op de baan mag of ik het zou doen met mijn vriend (begeleider, voldoet aan de voorwaarden). Ik twijfel omdat het toch wel een dure kost is om te leren rijden met een rijschool, maar ik heb het gevoel dat ik me zekerder ga voelen omdat die alsnog kan remmen voor mij zeg maar.
Dus mijn vraag was als ik eerst met de rijschool 20 uren doe zodat ik op de baan mag alleen als ik het attest krijg. Mag ik nadien mijn vriend nog meenemen op de baan na 20 uren rijles zeg maar als begeleider zijnde of moet ik dan echt het voorlopig rijbewijs gaan veranderen van zonder begeleider naar met begeleider?
Rijlessen met begeleider of zonder
Re: Rijlessen met begeleider of zonder
Als je een M18 rijbewijs behaalt na het volgen van de 20u rijlessen, mag je maximum 2 mensen vervoeren die elk minstens 8 jaar hun (Europees) rijbewijs hebben en ingeschreven zijn in België. Als jouw vriend voldoet aan de voorwaarden om begeleider te worden voor een M36, valt hij hier dus ook onder.
Ik zou sowieso aanraden om lessen te volgen bij de rijschool. Die instructeurs zijn gebrevetteerd en hebben ervaring over hoe ze jou het beste de technieken kunnen aanleren. Als je dan het rijbewijs M18 in handen hebt, kan je alsnog oefenen op jezelf, of met je vriend erbij, zodat die zijn ervaringen ook met jou kan delen.
Het is inderdaad een dure kost, maar je werkt dan ook met duur materiaal. Toch heb ik het gevoel dat die prijzen in België nogal meevallen ten opzichte van onze buurlanden (gebaseerd op wat ik hier en daar hoor).
Alvast succes!
Ik zou sowieso aanraden om lessen te volgen bij de rijschool. Die instructeurs zijn gebrevetteerd en hebben ervaring over hoe ze jou het beste de technieken kunnen aanleren. Als je dan het rijbewijs M18 in handen hebt, kan je alsnog oefenen op jezelf, of met je vriend erbij, zodat die zijn ervaringen ook met jou kan delen.
Het is inderdaad een dure kost, maar je werkt dan ook met duur materiaal. Toch heb ik het gevoel dat die prijzen in België nogal meevallen ten opzichte van onze buurlanden (gebaseerd op wat ik hier en daar hoor).
Alvast succes!