Verplichte rijrichting 622

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Plaats reactie
lieseverard

Verplichte rijrichting 622

Bericht door lieseverard »

Bij de oefenvragen van les 24 verplichte rijrichting snap ik mijn fout niet. Bij vraag 622 mag een bestuurder in een éénrichtingsstraat beide links en rechts inslaan? Dat klopt toch niet want het is maar één richting?
Stefan Peeters
Administrator

Re: Verplichte rijrichting 622

Bericht door Stefan Peeters »

Leer even het verschil tussen een rond en een vierkant blauw bord met een witte pijl, dan begrijp je het antwoord.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma

Re: Verplichte rijrichting 622

Bericht door Inazuma »

lieseverard schreef: 13 apr 2025, 19:41 Bij de oefenvragen van les 24 verplichte rijrichting snap ik mijn fout niet. Bij vraag 622 mag een bestuurder in een éénrichtingsstraat beide links en rechts inslaan? Dat klopt toch niet want het is maar één richting?
Afbeelding

Je fout zit er in dat er maar een stuk van de ingeslagen weg éénrichtingsverkeer is ... namelijk vanaf het kruispunt (waar bord éénrichtingsverkeer staat) linksaf "naar boven"

Het stuk "naar onder", rechtsaf, is geen eenrichtingsverkeer
Het bord (rond, D1 verplicht rechtdoor) dat de verplichte rijrichting aangeeft , geldt voor verkeer dat "van onder" komt, en enkel rechtdoor mag op het kruispunt
Plaats reactie