Binnenkort rijexamen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Zenuwpees

Binnenkort rijexamen

Bericht door Zenuwpees »

Hey iedereen

Ik heb dinsdag mijn rijexamen in Kontich en ik heb maar weinig kansen (door mijn werk in buitenland) om opnieuw te doen, dus ik stress enorm om erdoor te geraken.

Ik heb vorige winter mijn 20u gedaan en ongeveer 60tal uur kunnen oefenen. Deze winter een eigen wagen gekocht, telkens naar werk gereden (uur opgeteld heen en weer op de Boomsesteenweg) en elke vrije moment geoefend in Aartselaar, Hove, Lint, Edegem en Kontich (plus E19 en andere snelwegen gedaan) - zal nu wel aan meer dan uren zitten.

Ik heb verder ook 2u extra examenvoorbereiding betaald. Ik heb jullie praktijkboek doorgelezen alsof het mijn bijbel is, meerdere vrienden en familie gevraagd om 'te doen alsof ze examinatoren zijn'. Alle filmpjes op TikTok en YouTube heb ik bekeken van deze regio.

Buiten een paar kleine schoonheidsfoutjes (nog iets meer in spiegels en dode hoek kijken, verder doorrijden voor links afslaan - heb geen servostuur in mijn auto - en harder afremmen voor voorrang), zeggen de meesten dat ik een 'goede tot zeer goede' chauffeur ben en zelfs 'veilig'.

Ik kan helaas niet van me afschudden dat ik ga falen. Ik weet echt niet hoe ik nog meer me kan voorbereiden. Ik ben gewoon bang van alle verhalen die ik hoor - iedereen die ik vraag is de eerste keer gefaald in Kontich.

Zijn er nog zaken dat ik op moeten oefenen of nog kan doen ter voorbereiding? Mijn anxiety kan dit niet meer aan 😔