Rare manier om aan te duiden achter welke auto je moet parkeren
Alsof iedereen elk automerk en al hun modellen kent
Gooi er dan wat extra info bij, "die rode ..." maar toch niet enkel een merknaam ...

Examinator is misschien kleurenblind?Inazuma schreef: 07 sep 2024, 16:46Rare manier om aan te duiden achter welke auto je moet parkeren
Alsof iedereen elk automerk en al hun modellen kent
Gooi er dan wat extra info bij, "die rode ..." maar toch niet enkel een merknaam ...
Neen.Andrea schreef: 09 sep 2024, 21:40 Je hebt 3 pogingen voor manoeuvre, het zegt VAB rijschool![]()
dus dan 2 pogingen je hebt gedaan en 3 de?
![]()
Vandaag was ik wel geslaagd! Risicoperceptietest was wel maar 4/10... Maar verder geen fouten gemaakt en 2 manoeuvres foutloos uitgevoerd. Ik ben zo enorm blij! Voor zij die hun examen nog moeten doen: ik moest met de gps naar de alfons bursensstraat in Merchtem, heb vandaag dus niet in Asse centrum moeten rijden. Veel succes nog iedereen!SilkeS schreef: 07 sep 2024, 11:47 Hi!
In welk examencentrum ben je geweest?
Asse
Zat de examinator naast of achter jou?
Rechts vanachter
Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Rechts in een S parkeren. Heb het thuis wel 100x geoefend, lukte bijna altijd. Nu had ik enorm veel plaats achter mij, en het is niet gelukt. Ik kon precies niet helder nadenken. De examinator zei me dat ik achter de Renault mocht parkeren, maar er was geen renault. Ik was al in paniek omdat ik dacht dat ik het gewoon niet kon zien door de stress, dan zei ze' nee sorry, ik bedoel die seat', ik was er intussen al voorbij.. dan ben ik enkele meters achteruit gereden en vond ik al dat ik niet goed stond. Bij het indraaien zat ik heel dicht tegen de andere auto, dan heb ik gezegd dat ik een 2de poging ging wagen, en ik wou weer te snel zijn en het is weer mislukt. Pogingen waren dan op, dus manoeuvre mislukt.
Manoeuvre 2 is perfect gelukt, was keren in een straat.
Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Pinkers, grootlichten, mistlichten, remmen, claxon, ruitenwissers, remvloeistof.
Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Met begeleider, maar ik heb wel 20u rijschool gevolgd.
Risicoperceptietest: 9/10
GPS rijden: foutloos
De rest van de baan: foutloos.
En toch niet geslaagd omwille van 1 mislukt manoeuvreik ben eigenlijk enorm verdrietig, het was al mijn 3de examen (vorige 2 examens waren wel in 2019, mijn mama was nog maar 2 maanden eerder gestorven dus mijn hoofd stond niet naar oefenen...). Ik begrijp de examinator, maar gezien ze zich had vergist van automerk vind ik dat ze toch nog een andere plaats moest aanduiden voor mijn manoeuvre, ik vond dat verzachtende omstandigheden. Heel spijtig omdat ik geen enkele fout had gemaakt verder, en dat tijdens spitsuur in een schoolweek (7u30, terug op het examencentrum om 8h15).
Hopelijk lukt het me volgende keer echt, anders 6u rijschool en ik heb niet zo heel veel spaargeld![]()