Goeiemiddag iedereen
Ik heb zonet mijn rijexamen afgelegd in brakel. Alles verliep vlotjes, mijn manoeuvers waren gelukt, goed gereden enz.. toen het plots tijd was om op de gps terug te rijden naar het examencentrum in Brakel.
Bij aanvang zei mijn examinator dat ik geen nummer moest ingeven want de gps vindt dat toch niet. Ok geen probleem ik stel het in en zet aan. De laatste 500 m kom ik aan mijn zogezegde eindbestemming. Ik moet enkel een straat inrijden en in die straat zou ik het examencentrum weer tegenkomen volgens de gps. Maar er is een probleem. Er staat een bord verboden inrijden
(Witte cirkel met rode rand) dus ik stop. Maar daar onder staat uitgezonderd plaatselijk verkeer.
Ik zoom in en volgens de gps is mijn eindbestemming daadwerkelijk in die straat. Dus ik zeg hardop, als dit mijn eindbestemming is dan moet ik hier in en zijn we plaatselijk verkeer. Niemand zegt dat de gps fout zit, en ik ben ook niet van de streek dus ik sla af in de straat.
Plots gejammer van beide inzittenden, wat doet gij nu, ge moogt daar nie in etc. Etc. Resultaat... Gebuisd. Is dit eerlijk? Ik had al aangetoond dat ik het bord herkend had door te stoppen ipv er direct in te rijden dus de "fout" had ik niet gemaakt in elk andere situatie. Achteraf zeiden ze zelf dat de gps mis was en in het terug rijden bekende de rijinstructeur dat 90 % van rijdend vlaanderen in die situatie zou inrijden.
Is dit een reden om mijn resultaat aan te vechten of ben ik gewoon overstuur en is dit een normale situatie die ik had moeten herkennen?
Alvast bedankt
Examencenteum Brakel, GPS geeft verkeerde eindbestemming aan waardoor ik niet slaag?
-
Re: Examencenteum Brakel, GPS geeft verkeerde eindbestemming aan waardoor ik niet slaag?
Is je rij-instructeur daar niet mee naar de hoofd-examinator gestapt ?
Dit is regelrecht pestgedrag
Examinator wéét duidelijk dat de GPS het adres vh examencentrum niet correct weet te vinden , maar laat je er wél op terug rijden
Wie de omgeving er niet kent, is de sigaar
Had je nog andere fouten ?
Of is dit wat je de das om deed ?
Dit is regelrecht pestgedrag
Examinator wéét duidelijk dat de GPS het adres vh examencentrum niet correct weet te vinden , maar laat je er wél op terug rijden
Wie de omgeving er niet kent, is de sigaar
Had je nog andere fouten ?
Of is dit wat je de das om deed ?
-
Re: Examencenteum Brakel, GPS geeft verkeerde eindbestemming aan waardoor ik niet slaag?
Bij het achterwaarts inparkeren had ik naar zijn mening iets te kort afgedraaid ookal zat ik mooi in mijn vak dus daar 25% voor gekregen en een situatie waar ik (terecht) iets minder hard voorbij moest rijden. Daarvoor 50% gekregen. Dus 75 % in totaal, ik ging er door zijn.
De rijinstructeur komt met iedereen daar overeen dus hij wou hem denk ik niet tegen spreken. Ik weet nu niet wat ik hiermee moet doen. Achteraf gezien had ik een foto moeten nemen van de gps maar op het moment heb ik daar niet bij stil gestaan.
De rijinstructeur komt met iedereen daar overeen dus hij wou hem denk ik niet tegen spreken. Ik weet nu niet wat ik hiermee moet doen. Achteraf gezien had ik een foto moeten nemen van de gps maar op het moment heb ik daar niet bij stil gestaan.
-
Ik heb zo al 's op Google Maps gaan kijken, maar ik vind zo direct nergens een C3 daar in de buurt. Misschien kijk ik er wel ergens overheen.
Daarom, gewoon uit nieuwsgierigheid: waar precies ben je dat verkeersbord C3 voorbijgereden ? Heb je mss een straatnaam, of een link naar Google Maps ?
Daarom, gewoon uit nieuwsgierigheid: waar precies ben je dat verkeersbord C3 voorbijgereden ? Heb je mss een straatnaam, of een link naar Google Maps ?
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
-
Gevonden, thx Rafael.
Was het >>> hier ?
Enkel plaatselijk verkeer, mag in "Baneike" rijden. Maar jouw bestemming lag niet in dit baantje, maar wel in de Industrielaan. En dit verkeersbord verbiedt nadrukkelijk om via "Baneike" te rijden om de Industrielaan te bereiken. Men wil daar met dit verkeersbord dus sluipverkeer naar (oa) de technische keuring en het examencentrum weren.
Je hebt getwijfeld omdat je bestemming op amper 500 meter verderop lag. Mààr: het verschil in straatnaam gaf eigenlijk het antwoord al prijs. Hier niet inrijden, was de boodschap. Maar wel verder rijden, waarna de GPS zich normaliter wel herberekend zou hebben.
Als je het verkeersbord C3 voorbijgereden bent (en onder het voorbehoud daarvan), dan heb je dus inderdaad een overtreding begaan. Eentje die je inderdaad een beoordeling SLECHT oplevert.
Als het effectief hier was, dan heb ik minder leuk nieuws voor je. Leuk om lezen is het niet, maar ik vrees dat het weinig zin zal hebben om je eindresultaat te betwisten.
Voor iedereen die hier meeleest. Denk erom. Verkeerstekens en bevelen van bevoegde personen, gaan ALTIJD boven de instructies of aanduidingen op je GPS. En tijdens de examenrit, ben je nooit plaatselijk verkeer. Volg dus nooit je GPS als die een route neemt die verboden wordt door 1 of meerdere verkeerstekens. Zelfs als het om tijdelijke verkeerstekens zou gaan
Was het >>> hier ?
Enkel plaatselijk verkeer, mag in "Baneike" rijden. Maar jouw bestemming lag niet in dit baantje, maar wel in de Industrielaan. En dit verkeersbord verbiedt nadrukkelijk om via "Baneike" te rijden om de Industrielaan te bereiken. Men wil daar met dit verkeersbord dus sluipverkeer naar (oa) de technische keuring en het examencentrum weren.
Je hebt getwijfeld omdat je bestemming op amper 500 meter verderop lag. Mààr: het verschil in straatnaam gaf eigenlijk het antwoord al prijs. Hier niet inrijden, was de boodschap. Maar wel verder rijden, waarna de GPS zich normaliter wel herberekend zou hebben.
Als je het verkeersbord C3 voorbijgereden bent (en onder het voorbehoud daarvan), dan heb je dus inderdaad een overtreding begaan. Eentje die je inderdaad een beoordeling SLECHT oplevert.
Als het effectief hier was, dan heb ik minder leuk nieuws voor je. Leuk om lezen is het niet, maar ik vrees dat het weinig zin zal hebben om je eindresultaat te betwisten.
Voor iedereen die hier meeleest. Denk erom. Verkeerstekens en bevelen van bevoegde personen, gaan ALTIJD boven de instructies of aanduidingen op je GPS. En tijdens de examenrit, ben je nooit plaatselijk verkeer. Volg dus nooit je GPS als die een route neemt die verboden wordt door 1 of meerdere verkeerstekens. Zelfs als het om tijdelijke verkeerstekens zou gaan
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken