minimumsnelheid tijdens de praktijkexamen.Ik zie het niet.

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Miranda.

minimumsnelheid tijdens de praktijkexamen.Ik zie het niet.

Bericht door Miranda. »

Ik kan geen inlichting vinden op de examencentrum website,over de vastgesteld minimumsnelheid voor de praktijkexamen rijbewijs B.

Ga ik opmerkingen krijgen of ben ik niet geslaagd als ik zo ga rijden in de praktijkexamen. :?:

Op een autosnelweg rijd ik 80 a 85 km per uur.
Op een rijbaan met een verbodsbord 120km,rijd ik 75 a 80 km per uur.
Op een rijbaan met een verbodsbord 70km,rijd ik 60 a 65 km per uur.
Op een rijbaan met een verbodsbord 50km of in de bebouwde kom,rijd ik 40 a 45 km per uur.
Op een rijbaan met een verkeersbord zone 30km,rijd ik 20 a 25km per uur.
In een woonerf met een F12a bord,rijd ik 10 a 15km per uur.
In een voetgangerszone F103 bord of in een speelstraat,rijd ik 5 a 10 km per uur,in eerste versnelling.
Rafael
Administrator

Re: minimumsnelheid tijdens de praktijkexamen.Ik zie het nie

Bericht door Rafael »

Miranda. schreef:Op een autosnelweg rijd ik 80 a 85 km per uur.
Op een rijbaan met een verbodsbord 50km of in de bebouwde kom,rijd ik 40 a 45 km per uur.
In een voetgangerszone F103 bord of in een speelstraat,rijd ik 5 a 10 km per uur,in eerste versnelling.
80-85 km/u op een SNELWEG ? Dat is amper de minimumsnelheid, en zelfs trager dan vrachtwagens.
Inazuma

Bericht door Inazuma »

Miranda. schreef:Ga ik opmerkingen krijgen of ben ik niet geslaagd als ik zo ga rijden in de praktijkexamen. :?:

Op een autosnelweg rijd ik 80 a 85 km per uur.
Daar gaan zeker opmerkingen over komen als je op dergelijke wegen rijdt tijdens het examen.
Zeker als de vrachtwagens op je beginnen inlopen.

Bedenk dat de meeste snelheidsmeters ook nog wat naar onder afwijken ...

Dat zijn geen abnormale snelheden in die omstandigheden.

De bedoeling is echter dat je je snelheid aanpast aan de omstandigheden van het moment en van de plaats waar je rijdt - binnen de toegestane maximumsnelheid.

Als je altijd dezelfde snelheid aanhoudt en die niet variëert ifv de omstandigheden, kan dat ook een opmerking opleveren.

Daar moet je dan ook stapvoets rijden.
GRO
Administrator

Bericht door GRO »

@ Miranda.
Ga ik opmerkingen krijgen of ben ik niet geslaagd als ik zo ga rijden in de praktijkexamen
JA.

De examinator zal toekijken of je niet te snel rijdt.
Hij zal er ook op letten dat je niet veel te traag rijdt.

Als je bijvoorbeeld binnen de bebouwde kom altijd maar 40 rijdt i.p.v. 50, ook als de rijbaan vrij is, dan gaat hij de indruk hebben dat je geen 50 durft te rijden.

Daarenboven ga je bestuurders achter jou danig op de zenuwen werken.

Als je op een autosnelweg maar 85 rijdt, ga je beter nog een rijd oefenen voor je examen gaat doen.
ketje

Bericht door ketje »

Miranda,

Als jij je zo gaat concentreren op uw snelheid, dan ga je uw snelheidsmeter meer in 't oog houden dan de baan zelf. En dat kan niet de bedoeling zijn.
Uw vraag op zich doet me vermoeden/vrezen dat je nog niet voldoende geoefend hebt. Ge pint u vast aan exacte cijfers, terwijl je beter op je gevoel afgaat. De baan is vrij, weinig verkeer, goede zichtbaarheid enz..., dus rijd ik de toegelaten snelheid of net iets minder.
Is het druk en weinig overzichtelijk, dan rijd je aan een snelheid die je zelf als aanvaardbaar aanvoelt, en dat kan heel wat lager liggen dan de toegelaten snelheid.
Dat aanvoelen komt er pas als je al heel veel gereden hebt.
Benny Stinkens
Administrator

Bericht door Benny Stinkens »

Inazuma schreef:
Bij mijn weten mogen we daar zelfs niet rijden :oops:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma

Bericht door Inazuma »

Benny Stinkens schreef:
Inazuma schreef:
Bij mijn weten mogen we daar zelfs niet rijden :oops:
Tijdens het examen niet, maar als men in die speelstraten of voetgangerszones mag rijden, is het stapvoets ...
Benny Stinkens
Administrator

Bericht door Benny Stinkens »

Juist maar de originele vraag was dan ook

Miranda schreef
Ga ik opmerkingen krijgen of ben ik niet geslaagd als ik zo ga rijden in de praktijkexamen.
:wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
bjorn.B

waarom verkeers wet bestaan

Bericht door bjorn.B »

hoe , moeten we niet tijdens de praktijk examen op de autosnelweg rijden . maar het verkeersregelement zegd dat je minimum snelheid 70 km mag rijden . waarom mag ik dat niet doen op de examen,dus normaal gezien mag de examinator mij niet buizen als ik tegen 70 km per rijd op de autosnelweg ,buis de examinator mij toch dan dien ik een klacht in bij de hoofdexaminator ,want het verkeersregelement zegd 70 km per uur. :twisted:

wat nu :evil: :?:
GRO
Administrator

Bericht door GRO »

Bjorn

Het verkeersreglement zegt dat je op een autosnelweg minimum 70 km/uur moet rijden. Voertuigen die die snelheid niet kunnen halen mogen dus niet op een autosnelweg.

Het verkeersreglement zegt ook dat je niet onnodig traag mag rijden en zo de anderen hinderen.

Tijdens het examen gaat een examinator kijken of jij voldoende ervaring hebt om op een autosnelweg te rijden. Je rijdt dus best 110 à 120 km/uur.

En als voor jou een vrachtauto aan 90 km/uur rijdt, dan haal je die tijdens het examen best in, zodat de examinator ziet dat je dat ook kunt en durft.

Dat je 70 km/uur kunt rijden, dat zal hij wel vaststellen op gewone wegen. Dat moet je nu niet tijdens het examen op een autosnelweg tonen.
buis de examinator mij toch dan dien ik een klacht in bij de hoofdexaminator
Die zal lachen. Als je makkelijker sneller kunt rijden op die autosnelweg, zal hij zeggen dat je onnodig traag rijdt, wat volgens het verkeersreglement niet mag.
Rafael
Administrator

Re: waarom verkeers wet bestaan

Bericht door Rafael »

bjorn.B schreef:hoe , moeten we niet tijdens de praktijk examen op de autosnelweg rijden . maar het verkeersregelement zegd dat je minimum snelheid 70 km mag rijden . waarom mag ik dat niet doen op de examen,dus normaal gezien mag de examinator mij niet buizen als ik tegen 70 km per rijd op de autosnelweg ,buis de examinator mij toch dan dien ik een klacht in bij de hoofdexaminator ,want het verkeersregelement zegd 70 km per uur. :twisted:

wat nu :evil: :?:
Andere wegen hebben geen minimumsnelheid (geen vastgelegde) dus daar zou jij maar 10 km/u rijden ? Lees Eugeen zijn post maar heel goed...
ChocolateCookie31

Re: minimumsnelheid tijdens de praktijkexamen.Ik zie het niet.

Bericht door ChocolateCookie31 »

Beste,
Ik wens je veel succes. Mijn klasgenoot reed 43km/u in de bebouwde kom en kreeg hierover een opmerking. Ook zei ze dat een vriendin 48 per uur rijd. Ik wil gewoon mededelen dat niet elke zone 50 hetzelfde is. Sommige zijn gewoon ruime wegen en sommige zijn wegen waar fietsers rijden en auto's uitsteken.

Ik denk wel als je in een risico volle plek iets trager rijd dat je complimenten krijgt maar je mag zeker geen onnodige vertraging veroorzaken.

Dit is wat ik denk en weet. Ik heb zelf nog geen praktijk examen afgelegd dus ik ben geen expert.

Groet
Inazuma

Re: minimumsnelheid tijdens de praktijkexamen.Ik zie het niet.

Bericht door Inazuma »

ChocolateCookie31 schreef: 28 nov 2024, 17:34 Mijn klasgenoot reed 43km/u in de bebouwde kom en kreeg hierover een opmerking. Ook zei ze dat een vriendin 48 per uur rijd. Ik wil gewoon mededelen dat niet elke zone 50 hetzelfde is.
Het is vooral de verkeerssituatie die niet overal en niet steeds dezelfde is

Je wordt verondersteld je snelheid daaraan aan te passen, en op examen kijkt de examinator uiteraard ook of je dat doet waar en wanneer nodig

Maar waar en wanneer het kan, rij je nagenoeg de voorziene max snelheid
Plaats reactie