Volgens boek VAB hebben enkel borden volgens PICS príncipe ( parkeren,inhalen,cruisecontrol,snelheid) beperking op basis van MTM.
In jullie boek heeft borden C23 ook restrictie op basis van MTM Echter is niet is op.basis van MBT
Ook op página 61 wordt vermeld dat snelheid op MTM is dit is correct echter op página 64 wordt zelfde borden aangehaald al MBT
Op.betalende examen vragen wordt dezelfde fout gemaakt
Volgens mij fout op welke borden mtm van toepassing zijn
Re: Volgens mij fout op welke borden mtm van toepassing zijn
Het bord CRUISE CONTROL is al een paar jaar geleden uit de wegcode geschrapt.
Het bord met de vrachtwagen is al maandenlang miet meer MBT maar MTM
In PICS is de C nu kamion.
Het bord met de vrachtwagen is al maandenlang miet meer MBT maar MTM
In PICS is de C nu kamion.
-
- Administrator
- Berichten: 4437
- Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
- Locatie: Wechelderzande
Re: Volgens mij fout op welke borden mtm van toepassing zijn
Even de datum van uitgifte van het handboek nakijken, best altijd de meest recente versie raadplegen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit
(J. Cruijff)

Re: Volgens mij fout op welke borden mtm van toepassing zijn
Zal er van af hangen wanneer de druk van de verschillende boeken geweest is
Niets zo veranderlijk als de Belgische wegcode
Dit is de speeltuin van de Belgische politiek, anders kan je het niet benoemen.
Er zijn meer dan 100 aanpassingen - sommige klein, andere erg groot - gebeurd aan de wegcode sinds 2000
Dat valt met boeken gewoonweg niet te volgen
Je zou gemiddeld 4 versies / jaar moeten uitbrengen
Inhalen van fietsers op verhoogde inrichtingen is ook zoiets ...
Was links verboden, rechts toegelaten in de omstandigheden waarin rechts inhalen mag
Is nu toegelaten
En in september 2026 wordt elk inhalen op verhoogde inrichting verboden in de nieuwe wegcode
Alleen is inhalen op zich nog steeds niet gedefinieerd ...
Wetgeving rond fietsstraten was ook zo'n farce
Die borden werden "zonaal" gebruikt, terwijl dat niet de bedoeling was; omdat ze pas eindigden aan een einde-fietsstraat bord
Nadien laat een aanpassing ze automatisch eindigen aan een kruispunt
Dus een aantal gemeenten haalt de einde-fietsstraat borden weg
Paar maanden later wordt dat weer veranderd, en moet er terug een einde-fietsstraat bord staan
Resultaat: een hoop fietsstraten eindigen nooit
1 grote puinhoop ...
GRO is eigenlijk ooit begonnen omdat boeken snel achterhaald geraakten, maar wel bleven circuleren, zowel in verkoop als bij mensen thuis
Maar komt door het uitgeven van eigen boeken dezelfde problemen tegen als waarvoor het oorspronkelijk begon ...
Niets zo veranderlijk als de Belgische wegcode

Dit is de speeltuin van de Belgische politiek, anders kan je het niet benoemen.
Er zijn meer dan 100 aanpassingen - sommige klein, andere erg groot - gebeurd aan de wegcode sinds 2000
Dat valt met boeken gewoonweg niet te volgen
Je zou gemiddeld 4 versies / jaar moeten uitbrengen

Inhalen van fietsers op verhoogde inrichtingen is ook zoiets ...
Was links verboden, rechts toegelaten in de omstandigheden waarin rechts inhalen mag
Is nu toegelaten
En in september 2026 wordt elk inhalen op verhoogde inrichting verboden in de nieuwe wegcode
Alleen is inhalen op zich nog steeds niet gedefinieerd ...
Wetgeving rond fietsstraten was ook zo'n farce
Die borden werden "zonaal" gebruikt, terwijl dat niet de bedoeling was; omdat ze pas eindigden aan een einde-fietsstraat bord
Nadien laat een aanpassing ze automatisch eindigen aan een kruispunt
Dus een aantal gemeenten haalt de einde-fietsstraat borden weg
Paar maanden later wordt dat weer veranderd, en moet er terug een einde-fietsstraat bord staan
Resultaat: een hoop fietsstraten eindigen nooit
1 grote puinhoop ...
GRO is eigenlijk ooit begonnen omdat boeken snel achterhaald geraakten, maar wel bleven circuleren, zowel in verkoop als bij mensen thuis

Maar komt door het uitgeven van eigen boeken dezelfde problemen tegen als waarvoor het oorspronkelijk begon ...