Spiegels verplicht op brommer?
Spiegels verplicht op brommer?
Hallo, ik heb een vraagje i.v.m. mijn brommer. Het is een klasse B, zijn spiegels verplicht op een brommer klasse B?
Bedankt.
Greetz Pablo
Bedankt.
Greetz Pablo
In principe moeten er voor de Belgische wetgeving geen spiegels op een bromfiets staan.Anonymous schreef:Nuja, eigenlijk nog eens duidelijk antwoord vragen. Als ze er standaard opstaan, mag je ze er dan afhalen? Want als je er ook zonder spiegels kan kopen ja...
Als ze er standaard wel op staan, is de bromfiets zo gekeurd en dan mag je er geen wijzigingen aan aanbrengen - dus dan moeten ze er op blijven.
:O
geen wijzegingen mmh dus een L plakken op je brommer mag dan ook niet ? (dit is wel verplicht volgens wet)Inazuma schreef:In principe moeten er voor de Belgische wetgeving geen spiegels op een bromfiets staan.Anonymous schreef:Nuja, eigenlijk nog eens duidelijk antwoord vragen. Als ze er standaard opstaan, mag je ze er dan afhalen? Want als je er ook zonder spiegels kan kopen ja...
Als ze er standaard wel op staan, is de bromfiets zo gekeurd en dan mag je er geen wijzigingen aan aanbrengen - dus dan moeten ze er op blijven.
nu kijk ik heb traanplaat en een custom home made tuning licence plate gemaakt en wat stickers enzo eropgekleeft.
dit is dan ook "illigaal" omdat ie niet meer legaal is ?
gewoon ffe vraagje XD
Re: :O
Stickers kleven is geen technische aanpassing van je bromfiets.brommer terrorist XD schreef: geen wijzegingen mmh dus een L plakken op je brommer mag dan ook niet ?
Als je onderdelen vervangt moet het om gelijkwaardige en gelijkaardige vervangonderdelen gaan.nu kijk ik heb traanplaat en een custom home made tuning licence plate gemaakt
Onderdelen weglaten, of bij aanbrengen kan in principe niet zonder toelating van de producent.
Al gaat er denkelijk geen kat over vallen dat je er een "nummerplaat" aanhangt.
Re: Spiegels verplicht op brommer?
zijn spiegels nog altijd niet verplicht op een b-klasse?
Die zijn niet verplicht om in België een type-goedkeuring te krijgen.Gast schreef:zijn spiegels nog altijd niet verplicht op een b-klasse?
Het is evenwel verboden om een (met spiegels) goedgekeurd voertuig naderhand zelf aan te passen.
Waar kan ik zien of mijn brommer zo goedgekeurd met een met een spiegel staat?
Praktisch: NietJavierrrr schreef: ↑29 okt 2024, 01:07 Waar kan ik zien of mijn brommer zo goedgekeurd met een met een spiegel staat?
Navragen bij een merkdealer
En ik vrees dat die het vervolgens ook gaan moeten navragen bij de invoerder