"Middenrijbaan" in Vlaanderen?

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Inazuma

Re: "Middenrijbaan" in Vlaanderen?

Bericht door Inazuma »

ddeconin schreef: 02 sep 2024, 09:18 Ik vind het jammer dat de site nog steeds niet is aangepast om correct het verschil weer te geven tussen fietssuggestiestroken en de middenrijbaan (met de dubbele korte strepen).

https://www.gratisrijbewijsonline.be/th ... teekplaats
GRO gebruikt inderdaad nog steeds een voorbeeld uit NEDERLAND in de theorie

Als u ergens een LEGALE middenrijstrook tegenkomt, mag u de foto altijd doorsturen met toelating tot gebruik

Ik ben er nog NERGENS een legale versie van tegengekomen ...
En ik zit professioneel op de baan :!:

Het is allemaal onzin zoals wat ook aangehaald wordt in
er is hierover nochtans genoeg verwarring zoals ook in:
https://achterdoechelen.be/2022/11/21/m ... -goedkoop/
Dit zijn GEEN middenrijbanen, maar een illegaal gebruik van de markering voor of een rijstrook (bij nadering doorlopende streep) , of een fietspad

Afbeelding

Geen idee wat het wel is ...
1 rijstrook en 2 halve fietspaden ?
3 rijstroken waarvan er 2 veel te smal zijn ?

De correcte markering (volgens de tekening) is 2 streepjes op korte afstand van elkaar, gevolgd door een grotere tussenafstand tot de volgende 2 streepjes op korte afstand van elkaar ...

Dat is hier duidelijk niet het geval
En nérgens in Vlaanderen waar dit soort fratsen geprobeerd is

Volgens de tekst in de wegcode moeten het zelfs 2 zo'n strepen zijn aan beide kanten van de weg ... (zie eerdere posting)

Twee evenwijdige witte onderbroken strepen aan weerszijden van de rijbaan

Berichtje naar burgemeester en bevoegde schepen dat deze markeringen niet overeenstemmen met de wegmarkeringen voorzien in het KB van 1 december 1975
Laatst gewijzigd door Inazuma op 02 sep 2024, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Erasmus

Bericht door Erasmus »

Inazuma schreef:Neen, want dat in het midden is per definitie te breed om een fietspad te kunnen zijn
:D :D Ik had de definitie ook gezien en juist geïnterpreteerd, en dat leek me toch niet erg breed in het midden. Met een Fiatje 500 zal het wel lukken... :D
Inazuma

Bericht door Inazuma »

VTM Nieuws had er ergens misschien een gevonden ...

https://www.hln.be/binnenland/zo-ziet-e ... ~a4fa1dcb/

Maar dat lijkt me meer een versie van de illegale Vlaamse "fietsoversteekplaats" dan wat anders, maar het komt overeen met de tekening in de wegcode (zonder afmetingen) en de tekst (vooropgesteld dat er maar 1 markering per kant nodig is)

Vlaanderen heeft nog geen afmetingen hiervoor voorzien ...
Meer zelfs, Vlaams mini-ster (letterlijk ...) Lydia Peeters heeft in 5 jaar tijd enkel inbreuken van haar administratie geregulariseerd en bepalingen over verdwenen verkeerstekens geschrapt.
Zij heeft geen enkele andere aanpassing gedaan aan het MB inzake plaatsing van verkeerstekens

Voorbeeldje ?
12,5 jaar geleden is de fietsstraat ingevoerd
Noch Crevits, noch Weyts, noch Peeters hebben in die periode de grootte van die borden bepaald, noch waar en hoe ze geplaatst moeten worden
Plaats reactie