Dersim schreef: ↑13 sep 2024, 20:40
Nope… alles ging goed, maar heb paar keer te rap gereden (domme fout van mij).
En ja ik kijk ook altijd goed naar borden
Maar gebruik waze als een hulp steun als ik er een mis ofzo.
Nu ben ik aan het oefenen zonder enig hulp middel te gebruiken.
Dus, je enige beoordeling is een opmerking SLECHT in rubriek 8 (snelheid en verkeersinzicht) ?
Dan moet het toch al behoorlijk flagrant geweest zijn.
Nu.
Er is mij geen enkele regel of richtlijn bekend die verbiedt om het GPS scherm op kaart te zetten op 't ogenblik dat de examinator je de weg aanduidt.
Moeilijk om in te schatten wat de examinator ertoe aangezet heeft om je te vragen Waze uit te schakelen. Misschien heeft hij dat wel gedaan om je te helpen omdat hij doorhad dat je je aan een foute aanduiding van Waze liet vangen.
Maar inderdaad is het sowieso opletten met GPS te gebruiken om te weten hoe snel je mag.
Het geeft je helaas vaak een vals gevoel van zekerheid.
Waze betrap ik er inderdaad nog regelmatig op er schromelijk naast te zitten. Zoals Inazuma al aanhaalde. Ondermeer bij recent gewijzigde verkeerssituaties. Of bij tijdelijke borden (wegenwerken). Voeg hier gerust variabele signalisatie aan toe. Ook dan klopt de weergave van Waze lang niet altijd.
En zelfs moderne wagens met verkeersbord-herkenning zitten er geregeld lelijk naast.
Het is bvb nog niet de eerste kandidaat die ineens tot 35 km/u vertraagt omdat z'n zogenaamd "intelligente" auto een tonnagebeperking van 3,5 ton compleet verkeerd interpreteert. En dan heb ik 't wel degelijk over auto's waarvan je beter zou mogen verwachten, gelet op de prijsklasse.
Onthou dus dat verkeersborden sowieso
ALTIJD boven de instructies of aanduidingen van je GPS of boordcomputer gaan.