Hallo,
Ik zit met verwarring I.v.m de verbodsborden (C21) en een verbodsbord naar links en rechts afslaan aan het volgende kruispunt met blauw onderbord +3.5T.
Op de website staat het anders vermeld dan in het boek Theorie Rijbewijs B.
In het boek staat nog steeds vermeld dat het M.T.M is maar op de website is M.B.T vermeld, wat is nu correct?
Ik ben benieuwd.
Mvg
M.T.M VS M.B.T
-
Stefan Peeters
- Administrator
Re: M.T.M VS M.B.T
Door het voortdurende knoeiwerk van de overheid is het eigenlijk niet meer duidelijk.
Aangezien in principe een gewichtsbeperking geldt voor de mbt van voertuigen is het onderbord hierop van toepassing.
Maar: aangezien beslist werd om een doorgangsverbod voor vrachtwagens, voorzien van een gewichtsbeperking, te laten gelden voor de mtm van het voertuig kan het onderbord ook daarop slaan.
Je moet dus eigenlijk al weten welk bord er staat in de straat die je niet in zou mogen.....
Aangezien in principe een gewichtsbeperking geldt voor de mbt van voertuigen is het onderbord hierop van toepassing.
Maar: aangezien beslist werd om een doorgangsverbod voor vrachtwagens, voorzien van een gewichtsbeperking, te laten gelden voor de mtm van het voertuig kan het onderbord ook daarop slaan.
Je moet dus eigenlijk al weten welk bord er staat in de straat die je niet in zou mogen.....
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit
(J. Cruijff)