Men zegt dat vanaf meer dan :
20km/u in bebouwde kom : onmiddellijke intrekking rijbewijs mogelijk
30km/u in bebouwde kom : verval recht tot sturen van min 8 dagen tot max 5 jaar.
Maar ik veronderstel dat bij mij meer dan 30km/u eveneens onmiddellijke intrekking rijbewijs ook mogelijk is ?
Intrekking rijbewijs ?
-
Re: Intrekking rijbewijs ?
Ja, dus hé.cdupont schreef: 23 jun 2024, 00:01 Men zegt dat vanaf meer dan :
30km/u in bebouwde kom : verval recht tot sturen van min 8 dagen tot max 5 jaar.
Maar ik veronderstel dat bij mij meer dan 30km/u eveneens onmiddellijke intrekking rijbewijs ook mogelijk is ?
Als je in de bebouwde méér dan 20 km/u te snel rijdt, dan riskeer je al een onmiddellijke intrekking van je rijbewijs.
En van zodra je in de bebouwde kom méér dan 30 km/u te snel rijdt, wordt de mogelijke bestraffing dus nog wat pittiger. Dan riskeer je een dagvaarding in de politierechtbank. Waarbij de rechter je een vervallenverklaring uit het recht een motorvoertuig te besturen kan opleggen.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Re: Intrekking rijbewijs ?
Dat is een mogelijkheid, als je ter plaatse tegengehouden wordt (vandaar de "onmiddellijke intrekking")cdupont schreef: 23 jun 2024, 00:01 Men zegt dat vanaf meer dan :
Dit kàn een verval recht tot sturen van min 8 dagen tot max 5 jaar opleveren als je ervoor naar de rechtbank gaat (wat eigenlijk standaard is)
Je kàn een onmiddellijke intrekking van je rijbewijs krijgen, in de gevallen waarin de rechter -lang na datum- een verval van het recht op sturen kàn uitspreken .
Hier ontbreekt een woord: "verplicht"30km/u in bebouwde kom : verval recht tot sturen van min 8 dagen tot max 5 jaar.
De rechter is in dit geval verplicht het verval uit te spreken ...