Theorie rijbewijs 2de keer

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Marge429

Theorie rijbewijs 2de keer

Bericht door Marge429 »

Hey, ik heb een vraagje
Ik moet mijn theorie opnieuw doen (aangezien ik door covid pas een jaar na mijn theorie mijn voorlopig rijbewijs kon ophalen en ik mij daardoor heb vergist over hoeveel tijd ik heb aangezien mijn voorlopig rijbewijs met begeleider nog geldig is).
Ik vroeg mij nu af wat er zou gebeuren als ik hier voor buis? Het is de tweede keer dat ik het examen afleg, maar ik was er de eerste keer wel door. Moet ik lessen volgen als ik hiervoor buis?
Alvast bedankt voor het antwoord!
Frank de Busser

Re: Theorie rijbewijs 2de keer

Bericht door Frank de Busser »

Je krijgt 2 nieuwe kansen na je geslaagde theorie-examen. Als je nu dus 2 keer niet slaagt, moet je 12u lessen volgen bij een erkende rijschool.
Witten1l

Re: Theorie rijbewijs 2de keer

Bericht door Witten1l »

Is het geen 6u verplicht praktijkles volgen na 2 mislukte pogingen ipv12uur?
Inazuma
Berichten: 11466
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Theorie rijbewijs 2de keer

Bericht door Inazuma »

Witten1l schreef: 09 jun 2024, 20:55 Is het geen 6u verplicht praktijkles volgen na 2 mislukte pogingen ipv12uur?
Vraag gaat over theorie ...
Marge429

Re: Theorie rijbewijs 2de keer

Bericht door Marge429 »

Bedankt voor het antwoord!
Ik had nog een vraag die in me opkwam (sorry als er geen twee vragen mogen, dan maak ik wel een nieuw forumberichtje :) ): ik heb mijn 20 uur gehaald voordat mijn theorie verviel, maar heb dit dus nog niet kunnen inwisselen. Zou ik dit hierna nog kunnen inwisselen of moet ik opnieuw 20 uur doen/met begeleider oefenen.
MVG
Marge
Inazuma
Berichten: 11466
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Theorie rijbewijs 2de keer

Bericht door Inazuma »

Dat maakt niet uit

De gevolgde rijlessen zijn 3 jaar geldig

Zorg absoluut dat je je voorlopig rijbewijs inwisselt terwijl het nog geldig is, EN je theorie nog (of opnieuw afgelegd is) geldig is :!:
Marge429

Re: Theorie rijbewijs 2de keer

Bericht door Marge429 »

Dankjewel!!! Nu nog mijn gewone examens en dan 3 dagen knallen :) (hopelijk is dat genoeg :))
Plaats reactie