mijn vraag is wat laden en lossen inhoud:
ik krijg een mail van het gemeentehuis dat ik mijn rijbewijs mag afhalen. mag ik aan een bushalte in de buurt met mijn voertuig stilstaan, binnenwandelen en mijn rijbewijs meenemen en zo terug vertrekken?
wat als ik een smos heb besteld van een broodjeszaak en online heb betaald? ik krijg een mail dat ik deze mag afhalen. mag ik aan een bushalte in de buurt met mijn voertuig stilstaan, binnenwandelen en mijn smos meenemen en zo terug vertrekken?
ik wil een pakket retouren bij een postautomaat/drop-off point of een bpost kantoor?
alvast bedankt om uit te leggen wat wel en niet onder de categorie laden en lossen valt.
valt dit onder laden en lossen?
-
Inazuma
Re: valt dit onder laden en lossen?
Daar is geen echt antwoord op ...
Maar het mag enkel gaan om het in- of uitladen van de goederen, niet het aanschuiven in een winkel of er op staan wachten.
Aan postautomaat of -kantoor moet je doorgaans nog andere handelingen doen voor je je pak kwijt geraakt, da's dan parkeren.
Wordt "pragmatisch" bekeken, zegt men dan
Tegelijk wordt tanken bij wet ineens "parkeren" ... waardoor je op vele tankstations langs snelweg eigenlijk niet meer màg tanken !
Eindoordeel ligt bij de rechter ...
2.22. "Stilstaand voertuig" : een voertuig dat niet langer stilstaat dan nodig is voor het in- of uitstappen van personen of voor het laden of lossen van zaken.
2.23. "Geparkeerd voertuig" : een voertuig dat langer stilstaat dan nodig is voor het in- of uitstappen van personen of voor het laden of lossen van zaken. Tanken of de batterij van een elektrisch of hybride elektrisch voertuig opladen wordt beschouwd als parkeren.
Meer dan dat is niet bepaald in de wegcode.
Welke "zaken"
Zwaar, licht
Veel, weinig
Lange, korte tijd